Min älskade hund finns inte mer

purity_666

Trådstartare
Min bästa vän, klippan i stormen och världens bästa hund finns inte mer. Han blev 12.5 år.

Allt var som vanligt sen bara ramlade han ihop. Han kunde inte gå, var helt okontaktbar, kräktes. Han försökte gå och kom väl någon meter eller så, släpade benen efter sig, vinglade runt.

Veterinären trodde på Vestibulärt Syndrom eller propp i hjärnan. Det som talar mot det första är att han inte lutade huvudet eller gick i cirklar. Han var inte kontaktbar heller, tittade inte på mig alls. Han är väldigt kontaktsökande annars.

Jag tog i alla fall beslutet att låta honom somna in. Jag ville inte att han skulle läggas in för provtagning och sen kanske inte kunna hjälpa honom ändå. Ville inte att hans sista dagar skulle vara på sjukhus. Han var ändå såpass gammal, även om han var pigg och kry.

Så nu finns han inte mer. Min vän som troget varit vid min sida i 12 år. Hjärtat brister och jag vet inte hur jagska överleva. Bästa, älskade hund

11201105_10153652509162456_8021242096637245109_n.jpg

Kram på dig!

Vi kan gråta tillsammans - min älskade hund har också tassat vidare ikväll. Hon fick juvertumörer som verkade explodera de sista veckorna. Dessutom med en allvarlig grundsjukdom - diabetes och hudtumören Mastocytom så bestämde jag och veterinär i samråd att inte behandla utan hålla under strikt uppsikt och låta henne tassa vidare när tumörerna börjar besvära henne. I söndags var vetten här (jag har ju tur att ha en kusin som är veterinär) och hon konstaterade att tumörerna började besvära hunden.

Ikväll så fick gullehunden först lugnande, sen hämtade hon sin pipleksak och la sig i korgen med den. Jag och husse höll tass ända in i kaklet. Känns så fint att hon fick somna hemma i sin egen korg med bara kända människor och djur runt sig

Såhär såg det ut när min dotter tog adjö av lilla Dagmar igår

12195879_10153414703803323_9017641240659678884_n.jpg

Kram på dig!

Vi kan gråta tillsammans - min älskade hund har också tassat vidare ikväll. Hon fick juvertumörer som verkade explodera de sista veckorna. Dessutom med en allvarlig grundsjukdom - diabetes och hudtumören Mastocytom så bestämde jag och veterinär i samråd att inte behandla utan hålla under strikt uppsikt och låta henne tassa vidare när tumörerna börjar besvära henne. I söndags var vetten här (jag har ju tur att ha en kusin som är veterinär) och hon konstaterade att tumörerna började besvära hunden.

Ikväll så fick gullehunden först lugnande, sen hämtade hon sin pipleksak och la sig i korgen med den. Jag och husse höll tass ända in i kaklet. Känns så fint att hon fick somna hemma i sin egen korg med bara kända människor och djur runt sig

Såhär såg det ut när min dotter tog adjö av lilla Dagmar igår

12195879_10153414703803323_9017641240659678884_n.jpg
För oss gick det så snabbt. Ena stunden får han smaka en pizzabit och nästa stund bara ligger han på golvet och kan inte stå. Ganska skönt ändå, han fick vara pigg och kry ända in i slutet.

Jag beklagar din sorg också :heart

Förresten - jag måste tagga @Gnist - det var du som gav förslaget om den fantastiska Australiska terriern när jag bad om förslag på ras. Dagmar var med oss i drygt 7 år - och hon var precis allt som vi önskade oss hos en hund. Så ett särskilt tack till dig!

Jag kommer köpa en ny aussie när sorgen har lagt sig. Då tror jag att jag har tillräckligt med rutin för att våga mig på en valp.

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 344
Senast: Eva S
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Imorgon ska vår vackraste Tintin få lämna denna jord.. För ett par månader sedan insjuknade hon hastigt och började krampa. Efter många...
Svar
14
· Visningar
1 697
Senast: Itzyditzy
·
Hundhälsa Rubriken är något missvisande, men jag kom inte på något bättre. Ni får väl läsa vidare. OBS!! Jag vet att ni inte kan ta detta...
Svar
11
· Visningar
5 977
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka