Milt liniment

M

Minime

Är på jakt efter ett bra milt liniment.
Pga olika anledningar har jag använt Xliniment ett tag nu, sen använde jag det på mitt eget skadade knä och det hände inget what so ever så nu ska jag byta. :grin:
Det ska inte vara nåt dunderliniment, ska kunna användas på senor innan ridning och över korset efter ridning och stretching. Måste alltså kunna täckas med skydd/lindor och ev täcke. (Helst utan att behöva spädas, men effekten är viktigast)
Har använt 4S liniment förut och varit nöjd, nån som provat det på sig själv och vet om det verkligen funkar eller om det är samma som Xliniment?

Sv: Milt liniment

Arnika har ju en linementtyp och en mer värmande gel. Tycker båda fungerar bra och de är inte "dunderkurer" utan kan användas dagligen.

Liniment Blue använder jag går att täcka oxh behöver inte spädas ut. Det blir först varmt sedan kallt. Funkar super enligt mig när jag fått på fingrarna så känner man att det blir kallt och varmt annars har jag även radital fast det går nog inte att täcka=) Hoppas du fick någon hjälp..

Jag har använt ren arnika till att massera rygg/länd/rumpa och jag tror att det fungerat bra. Dock är flaskan slut nu så jag är också fundersam på om jag ska fortsätta med arnika eller byta till någonting annat. Till benen (senor, knä m.m.) har jag en blå kräm på burk (kommer inte på namnet) som innehåller både arnika och menthol. Den ska vara kylande och regenererande och behöver (får!) ej bandageras över. Den verkar mycket bra och jag gillar den. Känns kylande när man smetar på och masserar. Annars har jag provat blue lotion men det vill jag inte använda på annat än benen då det verkar kylande. Man vill väl inte kyla hästens rygg när man masserar efter ridning? Nu blev det ett rätt långt inlägg, men men, shit happens ;)

Liniment Blue är väl samma sak som Blue Lotion fast olika fabrikat? Eller är jag ute och cyklar?

Senast ändrad:

Kan någon som vet vara snäll och PM'a mig om vilka som marknadsför Emin's produkter. Gärna en ÅF's hemsida också. Jag blev jättesugen på att prova Red Lotion! Låter bättre än Arnika..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en liten skada vid gaffelbandsfästet högt på VF. Vi var hos veterinär idag som stötvågsbehandlade, vilket vi ska...
Svar
12
· Visningar
1 629
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 421
Hästvård Hej! Har lite funderingar kring dethär med liniment. Senaste året har jag bara använt arnika gel på min ponny, speciellt på ryggen när...
Svar
2
· Visningar
1 524
Senast: jozzan1234
·
Hästvård Pållan har en längre tid, minst sedan flera år tillbaka, haft lite gallor bak. Hon har aldrig haft några besvär av dem och de har...
Svar
6
· Visningar
1 463
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna