E
ecila
Mitt lilla arabsto är väldigt uppmärksam, skärpt uppmärksamhetsgrad. Detta på både ont och gott. Hon lär sig allt väldigt snabbt och hon lär sig följa små små hjälper. Sedan på ont, hon upptäcker allt och hon reagerar på en tusendels sekund (hmmm...det gör inte jag typ ). Så nu har vi två gånger råkat ut för "olyckor" där vi haft en himla tur att det gått som det gått. En gång har hon dragit mej efter sig och en gång har hon gått omkull över mej när hon blivit skrämd.
Nu har jag tröttnat och bestämt mej för någon typ av polishästträning. Jag har kommit över en presenning som hon nu traskar över under och runt även vid måttligt prassel, så har jag fått en jätteboll som blivit över på sjukgymnastiken, den tänkte jag rida henne mot och flytta på. Något mer man kan hitta på?? Vi tränar också på lastbilar och annat så fort vi ser några så traskar vi runt dem och luktar på dom mm.
Förslag mottages från er som tränat sådant här, även lästips
Nu har jag tröttnat och bestämt mej för någon typ av polishästträning. Jag har kommit över en presenning som hon nu traskar över under och runt även vid måttligt prassel, så har jag fått en jätteboll som blivit över på sjukgymnastiken, den tänkte jag rida henne mot och flytta på. Något mer man kan hitta på?? Vi tränar också på lastbilar och annat så fort vi ser några så traskar vi runt dem och luktar på dom mm.
Förslag mottages från er som tränat sådant här, även lästips