microsoft internet explorer har stött på ett problem... (HJÄLP!)

E

EmMmY

kommer det fram på en skyllt direkt när jag går in på ex. expressen.se eller msn.se. Sitter med nyinstallerat adsl på en gammal dator där vi först ominstallerade windows + brandvägg + antivirus + adsl.
Det går inte heller att gå in på msn och när man trycker på felsök kommer det fram att man inte är ansluten till internet, men det är man.
Det konstiga är att den här skylten bara kommer fram på vissa sidor, buke kan jag komma in på liksom google å dn.
Men när jag försöker gå in på www.svd.se kommer genast;

microsoft internet explorer har stött på ett problem
....... blabla.... måste avslutas....
är det någon som vet/misstänker vad det kan vara?
Kan det ha med brandväggen eller liknande att göra?
Jättetacksam för hjälp!!!!

Emelie
 
hej, testade att installera om explorer men det funkar fortfarande inte :(. nåt annat förslag?
ska testa att installera netscape istället.
 
Hej!

Installera inte om Internet Explorer, utan installera en nyare version av denna så kommer det troligtvis att fungera. Det är förmodligen en bugg i den version du använder idag. Har tyvärr också hittat en del buggar i IE under årens lopp..

Sök på microsoft.se och så laddar du ned en senare version, gärna den senaste för de rättar hela tiden upp koden för att slippa de säkerhetshål i programvaran som hackare använder sig av.

Mvh Ulrika
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp