Micklem multibridle

sita

Trådstartare
New_Multibridle6.jpg

Har införskaffat ett sådan här träns och hästen älskar det. Får jag använda det i dressyr momentet?

Sv: Micklem multibridle

Til info: I Danmark må du gerne ride dressur med Micklem bridle :)

Vad har det för funktion/ är det bra för? blev nyfiken:)

Det är väldigt ergonomiskt anpassat till hästens anatomi i ansiktet. Bla så ligger inte nosgrimman och klämmer facsialisnervens utträde ur craniet och hästen slipper belastning på kindbenen (zygomaticum och maxilla) Sen är det ju en multi funktion i huvudlaget som jag gillar. Grimma, kapson, vanligt träns med olika variationsmöjligheter för bettet plus tre varianter av bitless bridle. De hästar jag testat på gillar huvudlaget skarpt.

Det är så "hightec" att man tom får en DVD med vid köpet hahaha, skämt o sido, det är ett mycket bra huvudlag som tex alla ridskolor skulle använda på sina hästar... Man kan ställa in bettet så att det tar mer på nosryggen än i munnen. Bra för nybörjare och ovana hoppryttare med stum oföljsam hand tex mm mm

Ja det var en intressant fråga...

Har själv tänkt införskaffa huvudlaget så småningom. Rider just nu på Dr Cooks bitless bridle.

Det vågar jag svara på rak arm att det får du inte rida dressyren på ridhäst med och på ponny ingen diciplin alls på

Sen om det är logiskt eller vettigt att man inte får är en annan fråga.... kanske nåt för 2011 års TR.

Vad kostar dom? Funderar på till ridskolehästarna, verkar ju vettigt

Det där med ponny alla dicipliner gäller mitt svar med "bettlyftarclipsen" utan är det en tolkningsfråga

Det vågar jag svara på rak arm att det får du inte rida dressyren på ridhäst med och på ponny ingen diciplin alls på

Sen om det är logiskt eller vettigt att man inte får är en annan fråga.... kanske nåt för 2011 års TR.

Vad kostar dom? Funderar på till ridskolehästarna, verkar ju vettigt

Jag betalade cirkus 850 för det jag köpte från England. Här hemma har jag sett de från 1700 sek. :eek: Kommer du till Plönninge så kan jag ta med det och visa.

Det där med ponny alla dicipliner gäller mitt svar med "bettlyftarclipsen" utan är det en tolkningsfråga

Har väldigt svårt att tro att du får använda det där i dressyren.

Fast utan clipsen kan jag inte se att det skulle vara något som hindrar mig från att rida på det i dressyren... Skulle möjligtvis vara att nosgrimman sitter fast på tränset och ej löst.

Får ta mig tid att läsa på TR känner jag. ;)

Jag kommer till Plönninge (dvs "hem"), båda hästarna skall starta på lördagen.

I TR finns ju nosgrimmorna beskrivna OCH avbildade och nosgrimman ovan finns inte avbildad eller beskriven = får ej användas. Så tolkar 99% av ÖD sina TR.

Men skicka en pråpå redan nu till TR ansvarig i komitteén med beskrivning och bild så tar dom kanske med det till 2011

Då ses vi där! Dottern rider klass 2 och startar vid 13 tiden. :D

850kr? seriöst?!:eek:
Det jag hittat här i Sverige har legat på ca 2500kr

Hmm...kasnke ska ta och beställa hem det jag med=P

850kr? seriöst?!:eek:
Det jag hittat här i Sverige har legat på ca 2500kr

Hmm...kasnke ska ta och beställa hem det jag med=P

Oh jag tyckte 1700 var dyrt! Konstigt att allt ska var 3 ggr så dyrt i Sverige. Köper hjälm oxå från England nu, likadant där.

Mjo, väldigt intressant=/

Du får gärna Pm'a mig sidan du beställde det ifrån;)

Jag beställde från surreyequestrian.co.uk men det verkar inte som om de har kvar några träns i lager. Knepigt att handla med dem då de inte fraktar utanfön UK. Jag löste det med en vän som bor i UK. Tittar men runt på andra webshopar så kostar de runt 120 pund dvs ca 1300 kr.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Denna övning syftar till att stärka upp hästens yttre bakben så den enklare får med sig sin yttersida. Anne Persson, B-tränaren i...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Gunnar
·
Utrustning Ska införskaffa mig ett flugridtäcke eftersom hästen blir helt stissig av alla insekter som är runt om. Men vilket är det bästa? Han är...
Svar
2
· Visningar
378
Senast: Alexandra_W
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka