Mickel Räv

Mysgrisen

Trådstartare
Träffade på en söting idag:love:

rven3-1.jpg

rven2-1.jpg

Rven-1.jpg

Sv: Mickel Räv

Åh vad söt! Rävungar brukar man kunna få fina bilder på tack vare de är så nyfikna och du har ju verkligen fått tjusiga bilder!

Vilka fina foton pa en fin rav!! :love:

Jag antar att den var vild?! Vad haftigt! Jag har bara sett vilda ravar pa avstand. Hur langt ifran stod/satt du? Vad for objektiv anvander du?
Som sagt, jattefina foton!

Dom ska väl också äta något :p.

Och alla rävar äter ju inte upp dina höns. Precis som alla människor inte är mördare, men man kanske ska skjuta alla människor med?

Skitkul, eller hur?
Men det är väl OK i dina ögon att den dödar 15 djur för att få med sig en höna? Jag vet att det ligger i deras instinkt att döda byten så länge dom kan, men det är inte för att tillfredsställa det som jag har höns. Dessutom råder det liksom inte direkt någon brist på byte i skogen nu.

Kommentaren om att skjuta människor kan man kanske förvänta sig på ungdomsforumet, men inte här.

LIA

Man vill bara skjuta den! :mad:

LIA,
som förlorade nästan alla höns häromdan.

Men LIA, hade inte du hundar som vaktade?

Förresten, innan jag blir anklagad igen för att vara helt osympatisk, verkligen tråkigt med dina små pullor. Hade det varit så att det dugt med lite sketna gårdkorsningar, kunde du faktiskt fått ett knippe hönskycklingar av mig,:D, som du vet har mitt kläckår varit synnerligen lyckosamt.

För övrigt gillar jag rävar och det brukar väl du också göra?

Jyckarna råkade vara inne och käka middag. Antar att rävjäkeln satt och väntade på det innan den slog till. Det blev världens rusch när jag släppte ut dom igen efter måltiden, och jag fattade ingenting! :o
Det var på förkvällen strax innan jag skulle ut och stänga luckan och räven hade krupit in i hönshuset och bitit hej vilt omkring sig. Hönsen hade ju gått in för kvällen så det var liksom uppdukat.

Har i princip inget emot räv eller andra rovdjur och har inte brytt mig om att förbiflygande duvhökar plockat med sig en höna i förbifarten, det får man bjuda på. Men just detta att dom dödar allt som rör sig (=instinkt) har jag svårt för att acceptera. En uppbygd flock borta på ett kick. :mad:

Tack för erbjudandet, men det blir till att bygga upp flocken igen. Om jag får vara ifred för räven... Bössan står vid ytterdörren. :devil:

Jag skrev min kommentar för att balansera gulligullandet med lite krass verklighet. ;)

LIA

Vilka fina foton pa en fin rav!! :love:

Jag antar att den var vild?! Vad haftigt! Jag har bara sett vilda ravar pa avstand. Hur langt ifran stod/satt du? Vad for objektiv anvander du?
Som sagt, jattefina foton!

Tack!

Javisst var den vild. Jag såg den när jag satt i bilen och åkte, stannade och hade turen att den var såpass nyfiken.

Det fanns ett par till där, men de var blygare.

Jag satt väl en tre meter från räven ca.

Objektivet är ett Canon EF 75-300, 1:4-5,6 II

Jag är så glad att den stannade såpass länge som den gjorde (hade ju såklart packat ner kameran i väskan, men hade tiden att byta objektiv och dona). Och tycker att den var så himla fin och söt:love: (även om jag är fullt medveten om att de tar sig ett hönsmål då och då).

Man vill bara skjuta den! :mad:

LIA,
som förlorade nästan alla höns häromdan.

Äh, jag kan ha den i skogen bakom lägenheten och mata den så slipper dina höns lida. ;)

Nej, men om man ska vara allvarlig så är ju tyvärr rävar nästintill skadedjur då de förstör mer än de behöver.

Nej, men om man ska vara allvarlig så är ju tyvärr rävar nästintill skadedjur då de förstör mer än de behöver.

...och jag tycker rävar är nyttodjur.

LIA, det kanske var en skabbräv som kom fram?

För två år sedan "missade" vi att stänga in en del av våra rätt så stora kalkoner.:crazy:

En del..... det var ca 25 st.;)

Räven arbeta hårt den natten, kan jag säga, släpade antagligen hela bunten till sin lya.:mad:

Inte så stor förlust alls som LIA`s, dessa var bara till slakt. Undrar hur det luktade i grytet efter ett tag?:eek:

Totalt sett får man nog anse att rävar är nyttodjur, även om dom som rovdjur tar en hel del kid, harar mm. Dom tar ju även "hand om" mindre livsdugliga djur, skadedjur om råttor och sork samt käkar även as. "Vår" räv var tillbaka häromnatten och grävde upp samt bar iväg med ett par av dom döda hönorna. Gissa om det luktade om dom som låg kvar. :eek:

Nej, det var ganska säkert inte en skabbräv. Vi hade i o f s en sådan häromkring i vintras, som vi inte kom åt att skjuta, men den har inte synts till på flera månader. Däremot har både vi och grannar sett en frisk en.

Nu har jag fått 2 kullar kläckta av dom tre överlevande hönorna, så vi är på banan igen! :)

LIA

Jättefina kort och bedårande söt liten Mickel. :love: Blir alltid så glad när jag ser friska rävar runt omkring där jag bor, "trots" att jag är hönsägare. :laugh:

Det var en fantastiskt fin liten modell du hittat till underbart fina bilder!:love::D

Jag blir glad när jag ser friska välmående rävar. Såg själv en häromdan när jag åkte hem från jobbet. Stannade till och pratade lite med den innan han skuttade in i skogen. :love:
Det är så fina djur!

//Ika. Snart hönsägare förhoppningsvis.

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
552
· Visningar
12 881
Senast: Scandi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett missat skott mot en räv, som i stället träffade en häst blev en dyr historia för en jägare i södra Sverige. Nu döms han för...
Svar
3
· Visningar
614
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Hur vanligt är det att rävar skadar katter? Har en räv i närheten. Nu såg jag den på tomten precis vid huset. Det känns ju inte helt...
Svar
7
· Visningar
960
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV