Michael Nyqvist har avlidit

Tassetass

Trådstartare
Vissa kändisar gillar man för vad de gör, andra för hur de är som personer, vissa för både och. Jag träffade Michael flera gånger när "Grabben i graven bredvid" spelades in. Jag minns när han med full fascination följde efter pappa som "praktikant" i ett par dagar för att lära sig lite om lantbruk, mjölkproduktion och lära känna våra kossor. Mitt i allt föddes en kalv som självklart döptes till Benny, efter huvudkaraktären i Grabben-filmen. Jag minns också att jag var en dålig vinnare och satt och häcklade honom bra länge när pappa, jag, Michael och ett gäng från filmen var på hockey och Luleå till slut slog Djurgården. :angel:

För mig kommer Michael alltid vara Benny och jag kommer att sakna honom på filmduken.

Och förstås, fuck cancer.

Så trist att han gick bort:cry: Micke var en av mina favoritskådisar. Så har denna jäkla cancer fått skörda ännu ett offer.
R.I.P:heartMicke

Ja, jag tyckte också att han gjorde den mycket bra. Däremot minns jag Såsom i himmelen, långt tidigare, där tyckte jag att han spelade över. Men det gjorde många i den filmen.
Håller med om Nyqvists insats i Millenium-filmerna, men tycker det är så synd att Rapace spelade över där. Stör mig att det hade kunnat bli SÅ bra, med en bättre motspelare.

*kl*
Brukar inte bry mig mer om när kändisar dör än vilken främling som helst men det här kändes väldigt sorgligt :(.

Håller med om Nyqvists insats i Millenium-filmerna, men tycker det är så synd att Rapace spelade över där. Stör mig att det hade kunnat bli SÅ bra, med en bättre motspelare.

*kl*
Brukar inte bry mig mer om när kändisar dör än vilken främling som helst men det här kändes väldigt sorgligt :(.
Rapace var gudomlig, skulle jag säga. Men det är väl OT.

Ni har fel allihop. Bäst var han som Benny.

"Har ni några böcker? Om, om biodling?"

:D

(Skämtåsido, jag tycker också att han är svinbra i Milenniumtrilogin.)

Jag tyckte även att han var svinbra i Tillsammans.
Jag var väldigt tveksam till honom som Mikael Blomkvist innan jag sett filmerna men det fick jag äta upp!

En jävla sjukdom. 56 är för ungt att dö, tyvärr har jag en kamrat som troligen inte heller får uppleva den ålder. :(
Fuck cancer.

Tycker att han var fenomenal i alla filmer jag sett honom i. Hans död påverkade mig mycket mer än många andra kändisars. Han var lika gammal som min pappa var när han dog och det sista jag gjorde tillsammans med min pappa var att se Underbara älskade på bio. :arghh:

Han twittrade själv "Denna jävla orättvisa cancer. Denna anonyma pest" för några år sedan angående en annan persons död. Så jävla trist att den skulle ta honom också. :cry:

Michael Nyqvist :heart . Min favoritskådis bland de svenska. Och så verkade han så varm och sympatisk och äkta. Livet är så orättvist.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka