MH-stövlar, ska köpa nya.. vilka?

Messy

Trådstartare
Jag har ett par MH Richmond high eller vad de heter (röd sula med snörning).
Älskar dem å de ger mig en stadig skänkel.. men, nu har lädret spruckig på VADEN (fråga inte hur... men jag hatar deras läderkvalitet, har 3 stallkängkor som har hänt samma sak med där tårna böjs när man trampar ner hälen, ovansidan av foten).
De sista paret hade jag kvitto på och reklamerade... Men stövlarna köpte jag av en kompis (nya, hon hade två men pallade inte att gå in bägge paren, skulle ha ett par till vardags å ett par till tävling...)...

Hur som helst, nu måste jag köpa nya :mad:

Så, ni som har "lite", eller vad de heter... de med grön sula, känns de mycket tunnare och skörare i lädret? Eller kan man kanske undvika "vikskador" just för att det ÄR tunnare och smidigare läder?

Å vad smörjer ni med? Mina har blivit gröna i tonen...

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 045
Senast: Ajda
·
M
Utrustning Hej! Min syster ska köpa sig ett par nya ridstövlar då hade hon tänkt och ville ha lite råd och tips här ifrån Buke. Hon har sedan...
Svar
10
· Visningar
1 744
Senast: Mizzeh
·
Utrustning Har haft tankar på att köpa nya stövlar ett tag då mina nuvarande har ett antal år på nacken och jag vill gärna ha nåt mer "dressyrigt"...
Svar
1
· Visningar
1 354
Senast: Jerseyite
·
H
Utrustning Håller på att leta nya ridstövlar och var idag och provade ett par av cavallos juniorstövlar. Vaderna mättes och kom vi kom fram till...
Svar
10
· Visningar
1 947
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka