MH resp Korning

J

Jeeves

Någon som med säkerhet VET ålder som gäller för MH resp Korning?

Satt o diskuterade ämnet med sambon i går och blev plötsligt osäker på detta. Jag hävdade att det var 12-18 månader för mentaltestet och 2 - 4 år för korning - Någon som vet?

"Lilla" rottisdamen börjar bli stor ( 1 år i mars månad ) och man får börja planera lite.

Följdfråga; ska de vara HD/AD röntgade innan testerna?

Sv: MH resp Korning

Mh kan du göra vid vilken ålder som helst. Däremot rekomenderas det att det att göra när hunden är mellan 12-18 månader för att det ska vara så lite yttre miljöpåverkan som styr som möjligt.

Det andra får ngn annan svara på, kan inget om korning mer än att hunden inte får vara över 4 år.

Ok, tack för ditt svar:bow:

Kanske någon annan vill fylla i resten?

2-4 år för korning. Detta anser jag för att hunden ska vara vuxen och hunnit plocka fram sin skärpa, dådkraft, försvarslust osv. (Om den har någon ;o) För mina hundar som är sena i utvecklingen så skulle jag göra det så sent som möjligt.

Min rottis tik röntgade vi vid 12 månader.
Så gjorde vi MH hela kullen samtidigt då 16 mån
Så pratade hon på kenneln om korning vid 3 års åldern.
För oss gick MH kanon bra,och röntgen med perfekta resultat A:bump::bump:
Nu är snart damen 20 mån tiden går fort

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har sakta börjat tro att jag har blivit allergisk i vuxen ålder. Exakt mot vad vet jag inte än, men kvalster och/eller pälsdjur...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Quez
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 090
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 954
Senast: Linda_A
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka