metacam till dräktigt sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rabbe123
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 758
R

rabbe123

Jag har ett dräktigt sto som har skadat sig och ska äta metacam i en vecka då det inte fanns några bra alternativ till annan medicin. Någon som varit i liknande situation, har det gett några biverkningar på fostret?

Sv: metacam till dräktigt sto

Mitt sto stod högdräktig med fång för två år sen och fick då prova alla NSAID-preparat som fanns, tror jag. Det var iofs senare i dräktigheten men det finns inga synliga biverkningar på avkomman.

Mitt sto gick på metacam under våren pga en djupaböjsene skada,inga synliga fel på årets "bäbis" men som ameo säger det var ochså senare i dräktigheten

Jag har ett dräktigt sto som har skadat sig och ska äta metacam i en vecka då det inte fanns några bra alternativ till annan medicin. Någon som varit i liknande situation, har det gett några biverkningar på fostret?

det finns inga försök gjorda på häst o därför rekomenderas det inte under dräktighet o laktation, däremot har inte undersökningar på nöt o svin påvisat något o kan därför användas...
prillan

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
557
Senast: Joppsa
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: Freazer
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid... 2
Svar
21
· Visningar
2 624
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 280
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka