Metacam o läkning

P

Penea

Mitt sto -92 visade hälta 1/2 grad longering
Samt högt o lågt vä fram 1grad, hö fram lågt 1 grad, vä bak 2grad, hö bak 1 grad vid böjprov på klinik 18/11
Jag fick då Metacam 15 dgr 500kg häst 1ggr dag.
Ska på å.b 6 dec.
Kan metacam läka ut ev kotled eller knäledsinflammationer?
Är lite förbryllad över att jag blev hemskickad med medicin bara.
Tacksam för svar :confused:

Sv: Metacam o läkning

Jag fick också Metacam till mitt sto-92 förra tisdagen. Hon var ren på longering men hade två graders hälta på låga böjet vä fram. Vi fick en 6 dagarskur. I dag var vi tillbaka och då hade det gett resultat. Hon hade mindre än en grad på låga böjet :banana:
Idag röntgade vi äevn bägge frambenen och sedan blev hon sprutad i kotleden. Nu blir det sjukhage i 3 veckor:crazy:

Hoppas att din häst också svarar på medicinen.

Herregud! Hoppas det har försvunnit lite grader på stackaren när jag kommer in då. Det kändes hopplöst eftersom jag köpte hästen i maj och vet talade om för mej att den varit behandlat MYCKET innan jag köpte den.
jag visste bara om en behandlingsperiod i vä fram..
Snacka om att ha blivit lurad.
Försöker häva köpet men jag måste ju behandla hästen. Den är världens goaste och jag är mäkta nere för att den inte höll måttet.

Stackars dig, vad tråkigt. Jag har aldrig haft några problem med min ponny före detta. Har haft henne i tre år. Röntgen var i alla fall bra hon var fantastiskt fin sa vet så vi har gott hopp om att hon skall svara bra på denna behandling. Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig och din häst. Har du varit i kontakt med säljaren och vad säger denne? Kunde vet se att hästen varit behandlad flera gånger tidigare?

min ponny-86 hade kotledsinfl.0,5-1,5 grader båda fram i augusti. blev cortisonbehandlad på plats o en metacamkur på ca 1 vecka . vid återbesök 4 veckor senare var han u.a.

en 86-a som var ua ! :) det är underbart att höra att "gamlingarna" också hänger med!! Älskar "gamla" hästar :p

Mitt halvblod -86 hade även han 1,5 grads hälta vä fram samt reaktioner på haserna. fick böjövningar och 12 dgr metacam. Vet var nöjd och förvånad att det läkt ut så fint vid återbesöket 16dgr senare!
/W

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: Fiorano
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 996
Senast: Vogue
·
Hästvård Min lilla tjej som alltid varit "frisk" har all världens trubbel med sin kropp :( Känner på mig att det här kommer bli långt. För just...
Svar
18
· Visningar
3 444
Senast: Nethril
·
Hästvård I början av maj drog vi pållan till klinik då vi inte upplevde henne fräsch i gångarterna. Jag kunde inte sätta fingret på vad det var...
Svar
13
· Visningar
1 461
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur