Metacam behandling?

Sass

Trådstartare
Kan man ge lugnande när hästen går på Metacam?

Min häst är skadad, spiktramp. Och får därför Metacam som smärtlindring. Under tiden han ändå vilar tänkte jag att man kunde dra ut hans vargtänder. Men kan man ge honom lugnande (vilket behövs) utan att det får några större biverkningar?

Hippotrim vet jag att man inte kan ge samtidigt. Och det får han inte heller.

Sv: Metacam behandling?

Eftersom det bara är veterinär som får dra ut tanden, varför inte säga att hästen går på Metacam när du beställer tid? Veterinären vet ju vad som gäller...

Sv: Metacam behandling?

Jag har redan ringt och bokat tid, till imorgon. Jag fick bara prata med receptionisten, och hon "trodde" inte att det skulle vara några problem när jag berätta om metacamen.
-jaha?-
Ska man lasta och åka iväg några mil, för att sen kanske bara bli hemskickad pga metacam behandling....

I värsta fall får jag väl lita på hennes troende ;)
*hönsmamma:o *

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
349
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 535
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 389
Senast: Googlarn
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka