B
BJÖRKIS
Har hamnar i dispyt med granntjejen om vilken gångart som är mest efftektiv vad gäller uppbyggnad och konditionshöjande för häst. Jag anser att alla gångarter har sina fördelar, eftersom jag håller på med galopp anser jag att canter (långsam arbetsgalopp) långsamt och länge är ett ypperligt sätt att konditionsträna på, lågintensivt med ca 200 meter fartlek (högre tempo) har gett mig uthålliga och starka hästar som klarar av den påfrestning som sporten faktiskt kräver.
Granntjejen däremot anser att man hellre ska trava på i friskt tempo ett par kilometer istället, men jag vill få det till att galoppen är mer skonsam för hästen.
Någon får gärna uttala sig om vad ni anser, alla har vi ju olika uppfattningar helt klart. Blev därför nyfiken på vad ni andra tycker.
Granntjejen däremot anser att man hellre ska trava på i friskt tempo ett par kilometer istället, men jag vill få det till att galoppen är mer skonsam för hästen.
Någon får gärna uttala sig om vad ni anser, alla har vi ju olika uppfattningar helt klart. Blev därför nyfiken på vad ni andra tycker.