S
sandy_
Min tränare vill se mer spänstighet i kroppen på min ponny.
Hur f*n tränar man upp det?
Tips mottages
Hur f*n tränar man upp det?
Tips mottages
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
upphöjda bommar! Långa serier så hästen måste lyfta högt på benen. Detta gör så att hästen ökar musklerna och orkar lyfta sig mer sen.
Men sedan har det ju förstås att göra med kapaciteten på hästen.
studs, snubbelbommar, och mycket gymnastikhoppning framförallt.
studs, snubbelbommar, och mycket gymnastikhoppning framförallt.
nån sa till mig att sätta på viktboots/skydd med vikter på ponnyn ja red förrut, fungerade bra i kombination med olika kvickhets övningar så som studds
nån sa till mig att sätta på viktboots/skydd med vikter på ponnyn ja red förrut, fungerade bra i kombination med olika kvickhets övningar så som studds
Snubbelbommar?
Ja, t.ex tre hinder, ungefär samma höjd som studs med ett galoppsprång emellan varje hinder. Det är vad jag kallar snubbelbommar
Ja, t.ex tre hinder, ungefär samma höjd som studs med ett galoppsprång emellan varje hinder. Det är vad jag kallar snubbelbommar
Men varför är viktskydd så dåligt i er mening? Nu undrar jag bara då jag hört att vikter på hästen hjälper att träna ryggmuskler osv så är det inte nyttigt att lägga på en låg vikt? Eller är jag ute och cyklar? Kanske inte är samma som viktmanschetter?