Mia_R
Trådstartare
Har tre hönor som ruvat ägg efter den bortgångne Kalle Kapun, till min stora lycka hade ett ägg kläckts och en brun liten kyckling tittat ut. Mamma var så stolt och vi lät dem vara ifred, men senare när vi kommer upp för att titta till dem så ligger en liten gul ihjälhackad, en död i redet och den lilla bruna såg oxå död ut först men drog några sista andetag innan även den dog ihjälhackad. Kvar fanns en liten gul kyckling som två av hönsen bråkade om och som vi snabbt särade på då även den fick sig ett par hack i stridens hetta.
Nu har vi ena hönan separat med kyckligen och stoppat tillbaka de andra två på äggen, men var det för att de ville ha kycklingarna själv som de hackade dem, eller vad beror det på? Vad ska jag göra med de andra som ruvar fortfarande?
Nu har vi ena hönan separat med kyckligen och stoppat tillbaka de andra två på äggen, men var det för att de ville ha kycklingarna själv som de hackade dem, eller vad beror det på? Vad ska jag göra med de andra som ruvar fortfarande?