Mer hippotrim, eller?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag får inte tag på veterinären. Han ordinerade 5 dagar med hippotrim och finadyne, skulle ringa idag för att disk fortsättning. (har för 5 dagar till på receptet) men får inte tag på honom.

Ska jag hämta ut och köra vidare 5 dagar till då?

Hästen ifråga hade inflammation av mugg, svullna ben, ödem osv.
Feber och svullnad är borta sedan 3 dagar sen, ödemet var helt borta igår.
Hon är pigg och busig.

Hur hade ni gjort? Fortsätter givetvis om det behövs men hade velat få tag på vet.

Sv: Mer hippotrim, eller?

Antar att du menar veterinären och jag har försökt få tag på honom.
Han skrev på receptet 5-10 dagar så borde ju inte vara någon fara att fortsätta 5 dagar till.

Hade bara tänkt höra vad buke hade gjort :)

Hippotrimmet tog slut igår så behöver hämta ut idag isåfall men är snart försent att få tag på vet så får prova imorgon morgon isåfall men då blir hon utan idag.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754
Hästvård Jag känner mig så otroligt korkad. Ganska maktlös och frustrerad. Kan någon ge mig hopp? Jag hämtade hem en hingst född 2020 i maj...
Svar
4
· Visningar
1 518
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 158
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar