Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag skippade sockerpiller på andra sorter slutade det alltid med att jag till slut blödde kraftigt 2v i streck. Har hittills aldrig hänt med dessa och då har jag haft dem 6 år. Skrev det mest ifall någon annan med samma problem hittade tråden och ville ha tips.Man kan ju också bara skippa uppehållet med alla p-piller så slipper man mensen.
Nu funkar ju inte p-piller för TS tyvärr, annars tycker jag att det är en av p-pillrets stora fördelar. Jag själv tar det därför men också för att jag har mycket bättre hy, mindre flottigt hår och svettas mindre på mina p-piller. Bekvämt. Jag behöver de inte ens som skydd för graviditet.
Kul att du kommer ihåg bildenMen hon har tappen på sidan och lågt ner. Koppen borde typ ligga på sidan. @kimmis87 har ritat en bild nån gång tror jag efter att jag tjatat länge om att det var en Teknikfråga. Jag hade fel
Visst kan jag lämna den bitvis ute, men den åker ju in för långt för det, alldeles på egen hand.Hur gör du när du sätter in koppen?
Jag sätter min så att botten på koppen sticker ut ordentligt, sätter den alltså jättelågt. Så att det liksom känns lite obehagligt, är iaf någon cm som är på utsidan. Sen får den glida upp lite på egen hand.
Det läcker för mig om jag sätter in den högre upp.
Jag blöder så pass lite att jag då riskerar tampongsjukan så nej tack.Om det gör ont att dra ut tampongen beror det ofta på att den är för torr. Det kan hjälpa att använda en mindre storlek eller att låta den sitta inne lite längre.
Har man problem med svamp kan det evt. hjälpa med probiotiska tamponger. Apoteken brukar ha tex. ett märke som heter ”Ellen”.
Jag blöder så pass lite att jag då riskerar tampongsjukan så nej tack.
Jag blöder så pass lite att jag då riskerar tampongsjukan så nej tack.
Men om du blöder så lite borde det räcka med ett tunnare trosskydd. De känns inte och byter du tillräckligt ofta kommer det inte lukta.
Det kommer ju inte i en jämn ström, utan lite här o där. Det är obehagligt att känna att det rinner från slidan, mellan läpparna och fram mot klittan. Jätteobehagligt, tycker jag.Hur kan du blöda så mycket att det är jobbigt när det rinner men för lite för att ha en minitampong?
De finns mini med hölje som inte suger fast i slemhinnorna.