Mensen från helvetet

@Hedinn och @Tora

Den jag har nu heter Desogestrel Sandoz
De andra har också varit Desogestrel fått med ett annat sista ord
Dom säger ju att det skall vara samma men jag har bett min BM att kryssa i att den inte får bytas ut. Nu brukar mina p-piller höra till dom billigaste sorterna så om jag får betala något själv så är det bara några kronor.

Jag har ju också tappat vikt och jag tycker att det har förändrats. Det är som om det är nya hormonnivåer i kroppen som behövs ställas in på nytt. Vad jag också märkt är att för mig är det väldigt viktigt att jag tar dom samma tid varje dag. Missar jag med några timmar så blir det lite olag. Jag har Gestrina (osäker på stavning).

Intressant. Jag har alltid haft Cerazette tidigare, men det har de inte alltid på mitt apotek så har fått nån Desogestrel nån gång ibland istället. Senast fick jag Sandoz för första gången och inledde med att blöda i tre veckor... Så jag är lite tveksam till det där med att det är samma.
hmm då ska jag helt klart prata med barnmorskan om det

Samma här, men hormonspiral var klockrent och tillåtet. Älskade den. Nu är jag steriliserad istället.
Efter mardrömsförlossningen med Bastian så är jag inte så intresserad av att låta sjukvården komma nära min snippa (undantag cellprov men det är stark ångest) så spiral går tyvärr bort. :(

hmm då ska jag helt klart prata med barnmorskan om det
Samma här, för nu har jag större anledning att tro att det inte bara var en tillfällighet. Speciellt då jag upptäckt att jag fått Gestrina på recept istället för Cerazette, utan min vetskap, vilket gör att jag inte ens kan få ut Cerazette längre...

Minipiller verkar inte passa alla. Provade en gång jag också, men jag hade mens typ hela tiden - mer eller mindre.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har skrivit här innan om min 5 åriga Border Collie hane som får katastrofal diarré var 4-6 vecka. Vissa gånger är han så dålig att...
2
Svar
20
· Visningar
3 447
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 980
Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 775
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Bör jag (läs: kan det vara något så allvarligt att jag måste) vända mig till en gynekolog med följande fråga? Min mens brukar vara...
Svar
10
· Visningar
3 332
Senast: Pls
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama