Sv: Men va fasen! Absorbine ultrashield
Det står klart och tydligt på flaskorna att det är livstids karens som gäller. Uttalandet om att det kanske är bättre att använda flugtäcke istället, som det stod i Ridsport, kändes lite puckat för det hjälper ju bara till viss del. Jag ser en fara med att gå ut och varna på det sättet för det finns nog många som struntar helt i flugmedel och det blir tufft för hästarna som behöver lindring. Kan dock tycka att det borde ligga i tillverkarens intresse att forska i hur länge medlet faktiskt finns kvar efter dosering.
Jobbar själv i en ridsportbutik och folk har reagerat en hel del på artikeln utan att ha läst den ordentligt. Folk blir förfasade över att medlet sitter kvar på hästen hela livet, för det är så dem har tolkat artikeln trots att det verkligen inte var det som stod. Hör dagligen folk högt och tydligt säga/skrika att dem minsann aldrig skulle få för sig att spraya på sina hästar en massa gifter. Men det där är ju en sak som varje hästägare (eller djurägare för den delen, gäller ju både hund och katt också) måste ta ställning till. Visst det är riktigt starka grejer, men i slutändan så är det min uppgift att se till att min häst mår bra och för mig betyder det att se till så insektsplågan blir så liten som möjligt för min häst! Men som sagt, det är ju bara så jag ser på det, det där får ju var och väga för- och nackdelar.