Men Ljuslingsbacken då?!

Sv: Men Ljuslingsbacken då?!

Det blir som en liten utdragen träning i de olika disciplinerna för mig....dressyr ikväll, hoppning imorgon bitti sen hem och vila.....terräng på sen eftermiddag. Stackars pållen kommer väl att undra vad i hela friden vi sysslar med???:grin:

haha ja han lär väl bli lite fundersam :)
Själv ska man åka från stallet 05:00 imorgon...känns ju sådär lockande :grin:

Jaha ja du hade sån "tur" så att du fick rida dressyren ikväll ja. Då har du det avklarat till imorrn då iaf kan du bara lugnt sitta o kolla när alla andra gör bort sig för du ska väl leda efter dressyren eller?!;)
Men du åker alltså hem emellan du bor inte så långt därifrån eller?
Jag fick ganska okej starttider kl 12 o 17 ungefär så det blir lite lagom länge sådär.

Ja men visst är det underbart att tävla det är bara vi idioter med hästtransport som flyger omkring ute på vägarna så dags, men det är ju ingen risk för mkt trafiki iaf så det går ju smidigt o köra :D

Jaha ja du hade sån "tur" så att du fick rida dressyren ikväll ja. Då har du det avklarat till imorrn då iaf kan du bara lugnt sitta o kolla när alla andra gör bort sig för du ska väl leda efter dressyren eller?!;)
Men du åker alltså hem emellan du bor inte så långt därifrån eller?
Jag fick ganska okej starttider kl 12 o 17 ungefär så det blir lite lagom länge sådär.

Tur och tur....vi som bor här omkring får ju vara snälla o ställa upp på sånt för att ni långväga ska få plats!:D

Men jag vet inte om jag tycker det är så idealiskt för en häst att inte veta vad han är ute på....om de får göra dressyr + hopp i ett kör så brukar de veta vad klockan är slagen...och det tycker jag är en fördel.

Ang en ev. ledning efter dressyren så är det alltid min vilda förhoppning men den har inte infriats hittills så det är väl min tur nu???:angel::devil:

Skulle också vart med men avanmälde precis

Ja det såg jag ju att du stod med, har pållen skadat sig eller vad har hänt?

Grattis till placeringen, bra jobbat!

Tack för det! Lille Grå gick som tåget igen....tillbaka i sin "vanliga" dressyr o med felfri banhoppning så låg vi hyfsat bra till inför terrängen, är osäker på om vi var 4 eller 6 då jag inte kollade de allra sista resultaten.

Efter lite bus i startfållan...(att vända vänster i en snygg piruett gör att några sekunder tickade iväg...) så kom vi iväg och sen gick det som en dans! Grå sprang för livet och skuttade glatt över allt som kom i hans väg..trahkenern bara blåste till så var vi över och upp för den beryktade backen...nemas problemas!:banana: Fortsatte på samma vis runt hela banan, dock ngt undrande över de två sista hindren som var klart högre och tittigare än ngt annat på hela banan...(vit hög steeplehäck och sen 90 grader vänster så låg en rulle med häck ovanpå och djuplandning bakom som sista hinder....:eek:) men över kom vi iaf!:bump:

Värmeslag på ryttaren men hästen överlevde klart bättre....:grin:

Slutade på 6:e plats efter lite tidsfel.

Såg aldrig 100-klassens resultat men jag såg dig i terrängen och det såg jättefint ut! Vad slutade ni på för placering?

Jättekul att prata lite med dig "live" också inte bara här....

Liknande trådar

Mat Vi ska äta middag i veckan i närheten av Mellerud, var kan man gå då? Riktigt bra prioriteras, nån mil hit el dit spelar ingen roll :)
Svar
10
· Visningar
467
Senast: athena
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 185
Senast: Ajda
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
772
Senast: Kirre
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka