Mellanting mellan vojlock och schabrak

majha

Trådstartare
Såg en bild på ett sadelunderlägg som var ngt mellan vojlock och schabrak. Som om ngn klippt bort hörnet på ett schabrak. Tyckte att idén inte var så dum då jag har en rund häst och schabraket veckar sig och vojlocken har för liten bredd för bossorna bak. Ngn som vet var man kan hitta eller söka efter ngt dylikt. Eller kanske det var ett hemmabygge?

Såg en bild på ett sadelunderlägg som var ngt mellan vojlock och schabrak. Som om ngn klippt bort hörnet på ett schabrak. Tyckte att idén inte var så dum då jag har en rund häst och schabraket veckar sig och vojlocken har för liten bredd för bossorna bak. Ngn som vet var man kan hitta eller söka efter ngt dylikt. Eller kanske det var ett hemmabygge?
Vet inte om det är intressant men finns ju hopp schabrak också. Dvs kortkort, slutat strax ovan sadelkåpan vanligtvis.
brukar ha dem till min på sommaren för att få lite mindre tyg på hästen.

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 537
Senast: scizofren
·
J
Hästvård Här skriver vi oftast om problem o elände, för att få råd och stöd förstås, men nu tänkte jag leverera lite hopp till er som kämpat ett...
Svar
6
· Visningar
1 276
Senast: Novali01
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 865
Dressyr Letar fortfarande dressyrsadel till min Islandshäst. Det mesta glider fram på honom då han är lite smal över bogarna och behöver bredda...
2
Svar
25
· Visningar
4 799
Senast: moli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar