melass/sockerfri luserne

B

Blixtra

Vad det är svårt att hitta det!! vet att kvarnbyfoders luzern är melassfri och sockerfri, men vilka fler? Det är ingen här som säljer kvarnbyfoder!

Sv: melass/sockerfri luserne

Om du köper minst 150 kg åt gången från Kvarnbyfoder kan du oftast få fri leverans från dom. Annars finns Dangroens, det är en vit säck med grön text som det står "lucern piller" på tror jag, dvs. lucern pellets fast på danska. Denna kör jag med, kostar runt 100 kr för en säck. Det är den som brukar finnas hos Hippo foders återförsäljare tror jag.

Om du köper minst 150 kg åt gången från Kvarnbyfoder kan du oftast få fri leverans från dom. Annars finns Dangroens, det är en vit säck med grön text som det står "lucern piller" på tror jag, dvs. lucern pellets fast på danska. Denna kör jag med, kostar runt 100 kr för en säck. Det är den som brukar finnas hos Hippo foders återförsäljare tror jag.

Jag tror inte vår lokala foderåterförsäljare har den heller. De verkar mest ha Hippo och krafft samt eggersman och fiberg, och alla dessa är ju fullproppade med socker produkter :mad: !

Som sagt, den som brukar finnas hos Hippos återförsäljare är den jag kör med - från Dangroent. Vit säck som det står "Lucern piller" på. Men vart i landet bor du då?

Kontakta annars Svenska foder samt Kvarnbyfoder och kolla om du kan få leverat hem. Jag hittade ingen ÅF av kvarnbys produkter i närheten av där jag bor, men de kunde enkelt levera fraktfritt om man handlade minst 150 kg åt gången.

Horsehage har en stråsort som heter Dr. green alfalfa oil. Personligen så gillar jag den inte och det gjorde inte hästen heller så mycket. Det är hårda stickiga grässtrån och mycket smul.

Skulle satsa på Kvarnbyfoders. Ring närmaste ÅF de brukar inte va omöliga, kanske kan du åka själv och hämta med.

Väldigt mycket för långt ifrån.... ;) , men tack ändå.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 155
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 851
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka