F
Fruentimber
Jag har sedan några år tillbaka besvär med spända muskler i nacke och skuldror. Ihärdiga kiropraktorer, massörer och naprapater har hjälpt mig genom åren och jag tränar en hel del yoga och lite kettlebell regelbundet. Det hjälper dock inte helt, och jag börjar slita mitt hår lite över detta. Jag jobbar framför dator och kör en hel del bil, vilket gör att axlarna gärna åker upp och sen "fastnar" där uppe, med spänningar, muskelknutor och yrsel som följd, speciellt runt nacken. Förstås blir det värst under stress, det räcker med att jag är extra stressad under en dag så kommer dessa bekymmer som ett brev på posten. Men jag kan inte springa till naprapaten varannan dag heller liksom.
Jag har både gåband och höj/sänkbart skrivbord men det är inte riktigt där problemet ligger eftersom armar och axlar hamnar i en viss vinkel ändå när jag sträcker mig efter tangentbordet.
Nu har jag så smått börjat titta på såna där massage-prylar man sätter om nacken, och västar som hjälper en med hållningen. Men hur vet man vad som funkar? Det vore toppen med något komplement som jag kan använda utan att avbryta mitt jobb, eller medan jag kör. Kanske en kontorsstol med inbyggd massagefunktion till skrivbordet, funkar sådana bra?
Hit me med bra tips!
Jag har både gåband och höj/sänkbart skrivbord men det är inte riktigt där problemet ligger eftersom armar och axlar hamnar i en viss vinkel ändå när jag sträcker mig efter tangentbordet.
Nu har jag så smått börjat titta på såna där massage-prylar man sätter om nacken, och västar som hjälper en med hållningen. Men hur vet man vad som funkar? Det vore toppen med något komplement som jag kan använda utan att avbryta mitt jobb, eller medan jag kör. Kanske en kontorsstol med inbyggd massagefunktion till skrivbordet, funkar sådana bra?
Hit me med bra tips!