Sv: meeting

Vet ingen i eliten som enbart ger hösilage på tävling, utan då ges det hemma med, men oftast i storbal. Men vet du någon som byter foder så hastigt och snett så visst. Majoriteten gör det knappast, och hursom är det INTE att rekommendera alls, för någon häst.

Men jag förutsätter givetvis att de får ensilage hemma också, det är ju det tråden handlar om!

Vet flera som der ensilage på storbal hemma och horsehage på tävling.

Horsehage finns i storbal.

Byta mellan olika partier silage bör man inte göra så för tävling heller, men mindre illa än växla mellan silage och hö.

Men som jag sa, de i eliten som anv horsehage har horsehage i storbal hemma, och i småpåse ute. Dvs det är exakt samma foder, bara förpackat olika. Det är ju ypperligt enkelt hanteringsmässigt och idealiskt för hästen. Det blir exakt samma sak som packa sina påsar/säckar hemma. Förutom att det egenpackade håller sämre, men till skillnad från eliten är ju vi vanliga dödliga 'bara' borta på meeting 2- 3 dagar oftast, så hållbarheten blir inte samma problem som för exvis eliten som ju kan ligga bort veckovis.

Vet ingen i eliten som enbart ger hösilage på tävling, utan då ges det hemma med, men oftast i storbal. Men vet du någon som byter foder så hastigt och snett så visst. Majoriteten gör det knappast, och hursom är det INTE att rekommendera alls, för någon häst.
Helena Lundbäck...
Har vanligt hösilage hemma och horsehage på tävling

*kl*

jag vet också många som bara har HH på tävling.... och många har horsehage på tävling och försöker använda storbal m liknande värden övrig tid.

Mina hästar käkar horsehage och vanligt hö. Ganska behändigt att ha med sig...

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
879
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka