Medvetslös, drömlös natt

23.30 - 9.30 var jag totalt borta... Nu har jag grundat med alvedon och zink. Samt tänker hugga in på rostad macka med stekt ägg och en stor kopp kaffe. Ett tunt snötäcke ligger fortfarande över lekplatsen, innergården och träden... Jag ska se om jag orkar ta mig ut en sväng idag. Det är inte lätt att vara osynlig med en stor permobil, ända tills någon kastar sig handlöst i knäet på en och spyr ur sig galla om "Se upp hur du kör"... När jag oftast kryper fram eller står blick stilla. Så länge jag inte trycker på gasen står jag stilla och det tar ungefär 10 sekunder innan permobilen rullar när jag trycker på gasen...

Men självklart är allt mitt fel och självklart är det jag som ska hålla mig ur vägen och självklart är det jag som ska.... och så vidare.

Det kanske är bättre att stanna hemma och byta bottensubstrat i ena 65'karet, så man inte retar upp nån... av misstag.

Jag vågar knappt skriva något längre, eftersom många bara läser ett enda ord och då väljer att läsa det som otrevligt och kränkande trots att alla inlägg jag skrivit innan i ämnet inte lett till en enda reaktion eller kommentar....

Men here we go... På rumsbordet ligger en svartspräcklig halv stickad garnkatt (väntar på huvud) och bredvid ligger skissblock och akvarellpennor i färger enligt bild ovan . Men det känns som att det inte blir något av det. Det hamnar nog i botten av någon Clas Ohlsonplastback, eftersom jag är den otrevliga person som jag är...

IMG_20211229_111048.jpg

• Hjärta
Reactions: Nox
Två katter "halvklara"... :p Undrar vem i lägenheten som käkar ullnålar... Jag har en misstanke... "snabeldraken" i städskrubben....

Jag vågar knappt skriva något längre, eftersom många bara läser ett enda ord och då väljer att läsa det som otrevligt och kränkande trots att alla inlägg jag skrivit innan i ämnet inte lett till en enda reaktion eller kommentar....

Men here we go... På rumsbordet ligger en svartspräcklig halv stickad garnkatt (väntar på huvud) och bredvid ligger skissblock och akvarellpennor i färger enligt bild ovan . Men det känns som att det inte blir något av det. Det hamnar nog i botten av någon Clas Ohlsonplastback, eftersom jag är den otrevliga person som jag är...

Visa bifogad fil 82874
Om folk nu upprepade gånger uppfattar dina inlägg som otrevliga/kränkande kanske du ska ta eget ansvar och se över hur du uttrycker dig istället för att inta någon slags martyrroll?

Om folk nu upprepade gånger uppfattar dina inlägg som otrevliga/kränkande kanske du ska ta eget ansvar och se över hur du uttrycker dig istället för att inta någon slags martyrroll?

Jag är inte annorlunda än de 25 år som jag varit medlem här. Hur vore det om folk någon gång såg sig själva i spegeln och inser att alla människor inte är eller har en önskan av att vara kloner av dem.

"Hellre ett färgglatt original, än en blek kopia".

Tack för din vänliga kommentar. :heart

Jag är inte annorlunda än de 25 år som jag varit medlem här. Hur vore det om folk någon gång såg sig själva i spegeln och inser att alla människor inte är eller har en önskan av att vara kloner av dem.

"Hellre ett färgglatt original, än en blek kopia".

Tack för din vänliga kommentar. :heart
Och som sagt, om du återkommande gånger blir missförstådd av olika användare här kanske det inte är alla andra som behöver vidga sina vyer utan du själv som bör se över ditt språkbruk. Vad är enklast tror du, att alla andra anpassar sig efter dig eller att du anpassar dina inlägg efter respektive situation?

Och som sagt, om du återkommande gånger blir missförstådd av olika användare här kanske det inte är alla andra som behöver vidga sina vyer utan du själv som bör se över ditt språkbruk. Vad är enklast tror du, att alla andra anpassar sig efter dig eller att du anpassar dina inlägg efter respektive situation?

Olika användare, är ett relativt uttryckt ord när det är ett 10 tal personer som väljer att nagelfara VISSA ord som jag skriver och helt nonchalerar övriga ord och uppdateringar.

av 25.000 - 30.000 bukefalister. :heart

Tack för din vänliga kommentar

Olika användare, är ett relativt uttryckt ord när det är ett 10 tal personer som väljer att nagelfara VISSA ord som jag skriver och helt nonchalerar övriga ord och uppdateringar.

av 25.000 - 30.000 bukefalister. :heart

Tack för din vänliga kommentar
Jag kan tycka att ett tiotal användare är nog så många, om så många reagerar är det nog faktiskt du som uttrycker dig väldigt klumpigt.

Jag kan tycka att ett tiotal användare är nog så många, om så många reagerar är det nog faktiskt du som uttrycker dig väldigt klumpigt.
Tack för din vänliga komplimang. Du har rätt till din trevliga personliga åsikt om mig och jag respekterar den. Ha en fin kväll. Om du ursäktar, så slötittar jag på Harry Potter och stickar kattsvansar. :heart

Jag ska nog dessutom plocka fram bordsgrillen och grilla lite marinerad kycklingfilé.

Visa bifogad fil 82874
Äh dra av dig offerkoftan och kamma till dig.

Du är inte en person som tycker synd om dig själv eller tycker att någon ska utöva det du gör just nu. Det vet jag!

Så upp med hakan och sätt ett huvud på katten :p:heart

Tack för din vänliga komplimang. Du har rätt till din trevliga personliga åsikt om mig och jag respekterar den. Ha en fin kväll. Om du ursäktar, så slötittar jag på Harry Potter och stickar kattsvansar. :heart
Ja eftersom du uppenbarligen inte kan diskutera utan att överanvända ordet vänligt i märkliga sammanhang (som en pik till mig får jag väl anta) så är det nog bäst att vi stoppar här.

Ringde lille pappsen och han lät som en sliten blåsbälg. Det hade visst varit massor av provtagningar idag men inga riktiga svar. Under dagen har han flyttats till infektionsavdelning i alla fall och det lutar åt tarminfektion. Men jag undrar jag... Någon hade i alla fall varit förbi med telefonladdare, necessär och KOL-medicinerna/sprayerna som är personliga, som inte finns på sjukan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka