asaria
Trådstartare
Vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråd, men testar här.. Det handlar ju trots allt om ridning.
Jag har köpt en arabvalack på 15 år. Väldigt välriden och rätt utbildad.
Väldigt snäll att ha och göra med, men en häst som endå kräver "sin ryttare".
Men har man inga krav på honom som kan man i stortsett slänga upp vem som hellst.
Har haft en mamma och hennes dotter ute som är intresserade av att bli medryttare. De skulle vara toppen då dom passar ihop med hästen och är ansvarstagande och allt det där.
Men nu till problemet
De är inte jätte ridkunniga utan kan mer grunderna. Först tänkte jag att det gör väl ingenting. Om de rider honom en dag i veckan så får han komma ut och röra sig lite..
Men sen slog det mig, kan det vara dumt? Att han får då gå utan krav på sig och lite som han vill (ja inte som han vill, men ni fattar), För jag vill inte ha en häst som jag får rida till efter dom ridit honom..
Vad tror ni? Har ni några erfarenheter om ur era hästar har reagerat?
Kanske blev lite luddigt, men ni får fråga om det är något oklart
Jag har köpt en arabvalack på 15 år. Väldigt välriden och rätt utbildad.
Väldigt snäll att ha och göra med, men en häst som endå kräver "sin ryttare".
Men har man inga krav på honom som kan man i stortsett slänga upp vem som hellst.
Har haft en mamma och hennes dotter ute som är intresserade av att bli medryttare. De skulle vara toppen då dom passar ihop med hästen och är ansvarstagande och allt det där.
Men nu till problemet
De är inte jätte ridkunniga utan kan mer grunderna. Först tänkte jag att det gör väl ingenting. Om de rider honom en dag i veckan så får han komma ut och röra sig lite..
Men sen slog det mig, kan det vara dumt? Att han får då gå utan krav på sig och lite som han vill (ja inte som han vill, men ni fattar), För jag vill inte ha en häst som jag får rida till efter dom ridit honom..
Vad tror ni? Har ni några erfarenheter om ur era hästar har reagerat?
Kanske blev lite luddigt, men ni får fråga om det är något oklart