Medlem i klubb

Miiikaela_

Trådstartare
Jag hade helt glömt bort att det krävdes att man hade löst medlemskap i den klubb som man avser tävla för (var verkligen 100 år sedan jag tävlade lokalt) men fick det bekräftat när jag kollade igenom TR lite grann. Det jag undrar är då hur man kan lösa en licens för klubben utan att ha fixat medlemskap? Och om det verkligen ska vara så att man måste mejla eller ringa klubben för att kunna få en betalning för medlemskapet? Kan inte detta skickas ut av klubben till de som avser att tävla för dom? Eller finns det något lätt sätt som jag missat? :)

Sv: Medlem i klubb

Nu vet jag inte om jag förstod?
Varför ska klubben hålla på och fixa saker när det är du som ska tävla? :confused:

Ja, det stämmer att du måste lösa medlemskap i en klubb innan du skaffar licens.
När du ansöker om licens får klubben mail så de kan bekräfta medlemskap. Är du inte medlem kan de ju inte göra det.

Lättare sätt kan du nog inte få. Bara att ringa klubben och fråga om du får tävla för deras klubb, be om inbetalningskort eller kontonummer där du kan sätta in pengarna för medlemsavgift, och sen skicka in om licensen i tdb.

Jag förstår inte riktigt, hur ska klubben veta att du vill tävla för klubben? Alla medlemmar är ju faktiskt inte intresserade av tävlingar utan man vill vara medlem ändå. Betalningsinformation för medlemskap brukar ju finnas på hemsidor.

Jag bara tänkte att dom hade koll eftersom dom borde se vilka som löst licenser för dom? Eller iaf jag har redan fått hem min licens, så jag kunde ju lösa den innan jag betalt medlemsavgiften. Så det var mest en tanke på att det kanske fanns något smart sätt, det var inte så att jag tycke dagens sätt var sjukt jobbigt utan jag undrade helt enkelt bara om dom hade kommit på något smart system. Det var allt.

Nu när man betalar licensen via TDB, så kan klubbarna välja att antingen alla löser licens som vill, eller att man skickar en "förfrågan" och att klubben har möjlighet att titta efter om man är medlem och säga ok i tdb, innan man kan betala.
Detta för att många tydligen slarvat med medlemskapen.
Vår klubb har valt att inte säga ok för var och en, då det innebär att man måste kolla inkorgen varje dag och kolla medlemslistor, men som sagt, det är upp till klubben att bestämma.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 563
Dressyr Jag har inte varit aktiv i en ridklubb sen jag red på ridskolan, och det är tio år sen i år. Började tävla med min nuvarande häst under...
Svar
5
· Visningar
1 605
Senast: Kiwifrukt
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Tävling Jag har flyttar norrut och borde därmed byta klubb. Klubben jag tränar hos arrangerar inga "riktiga" tävlingar, så de får inte utfärda...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka