Medeltids/lajv kläder till gycklare?

C

cingulomania

Hej hej!
Jag är då en liten typ som inte är sådär jätte bra på att sy, men skulle ända vilja sy ett par byxor och en mössa till en gycklar kostym -

så min fråga är, är det någon som har sytt något liknande förut och/eller har erfarenhet av att sy något liknande?
Kanske har någon nån gammal ritning till en liknande luva eller byxor?

Jag hade tänkt infoga en bild, men jag fattade inte riktigt hur man gjorde, så här följder en kort beskrivning ist:

Byxorna ska vara pösiga, olik färgade ben och resor runt midjan och byxsluten.
Mössan är en sån där två delad med långa ''öron'' och bjällror på slutet. Även den två färgad.

Hoppas det gav lite klarhet, och tack på förhand! C:
 
Sv: Medeltids/lajv kläder till gycklare?

Riktigt enkla gycklarbyxor syr du genom att vika två tygstycken som ben och sy ihop dem i grenen. Sy en kanal upptill och ett i vardera benslut. Dra i snöre. Dra åt!
Stooooora pösbyxor! ;)
 
Sv: Medeltids/lajv kläder till gycklare?

Riktigt enkla gycklarbyxor syr du genom att vika två tygstycken som ben och sy ihop dem i grenen. Sy en kanal upptill och ett i vardera benslut. Dra i snöre. Dra åt!
Stooooora pösbyxor! ;)

Fast så väldigt autentiskt är det väl inte med pösbyxor om det ska vara medeltid? Då hade säkert även gycklare hosor precis som alla andra....:o

Ska grejerna användas på lajv är det däremot lite annorlunda.
 
Sv: Medeltids/lajv kläder till gycklare?

Fast jag uppfattade inte att TS ville ha det Autentiskt heller - med tanke på att hon ville ha ett par "pösiga byxor med resor i midjan och bensluten". ;)
 
Sv: Medeltids/lajv kläder till gycklare?

Fast jag uppfattade inte att TS ville ha det Autentiskt heller - med tanke på att hon ville ha ett par "pösiga byxor med resor i midjan och bensluten". ;)

Det står MEDELTIDS/lajv kläder i rubriken. Det uppfattar jag som att TS vill ha det medeltidsinspirerat.

Annars hade det väl stått fantasy/lajv inspirerat.:confused:
 
Sv: Medeltids/lajv kläder till gycklare?

Sant - men det är fortfarande inte vad som efterfrågas i texten.
 
Sv: Medeltids/lajv kläder till gycklare?

Stooora pösbyxor är ju värdelöst om man ska gyckla, iaf om man som jag sysslar med eld eller om man håller på med akrobatik. Pösbyxor kan väl funka generellt om man typ bara jonglerar och berättar historier, men den vidare sorten trasslar in sig och man får dålig koll på vart man börjar och slutar, inte roligt att bränna upp byxorna *been there, done that*
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp