Medelsvår! *snabba svar tack*

L

Lonely

Om man ska presentera sig själv och skriva att man rider MSV dressyr, vad kan man då (utbildningsmässigt)?

*Snabba svar tack* :)

Sv: Medelsvår! *snabba svar tack*

Jag tycker att man ska ha tävlat klassen, dvs ridit ett program som innehåller skolor, enkla byten, vanliga enskilda byten, skrittpiruetter, förvänd galopp och dessutom -troligen svårast av allt-lyckats rida det i ändamålsenlig form.

Okej, fler svar tack :bow: :)

Finns säkert många tankar om detta ;)

Man kan rida hästen i samlade gångarter och genomföra Msv rörelser i samlad form (läs i tr hur det bedöms).
Man ska ha en korrekt sits.
Man ska kunna rida på ett kandar på ett sätt som främjar hästens utveckling= mjuk, elastisk hand som inte samlar hästens gångarter på stången (egen kommentar)
Man ska framförallt behärska övergångarna.

mm,mm

Liknande trådar

Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
241
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
699
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 428
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 545
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar