Gammeln
Trådstartare
En ridtjej hade fått problem med sin ridhäst. Hästen ville inte hoppa längre. Jag sa åt tjejen att låta en veterinär kolla upp hästen men vet kunde bara konstatera att inga fel fanns på hästen. Hon tjatade på mig om att komma upp till ridhuset en kväll för att kolla hur hästen gick då den hoppade på träningen. Jo, det kunde jag väl göra . Väl där hade det byggts upp en bana av olika hinder. Jag satte mig till rätta på läktaren med en gratisfika . Hon startade och hästen hoppade dom första hinderna felfritt. Från ungefär mitten av ritten så börjar hästen schabbla med galoppen, river några hinder och mot slutet stämmer det inte alls Då vi möttes i stallet sa jag bara att "detta såg ju inte alls bra". Jag märkte också att hästen var irriterad och inte alls nöjd med livet. Jag lyfte på framfötterna och kollade skoningen och sa bara att "det är ju inte så konstigt att hästen inte vill hoppa". Hästen ska ha flappskor sa jag och ingen hoppning på 2 veckor. Efter nån vecka träffade jag henne i affären och frågade hur det hade gått. Jodå flapparna var påslagna men hon kände sig lite nedstämd eftersom hon hade fått så många dumma kommentarer från övriga ridtjejer i stallet, typ så där kan du väl inte ha det på hästen, ska du ut på trav, hur ska hästen kunna hoppa osv. Hon berättade att det skulle vara hopptävling under påsken i ridhuset och frågade om jag tyckte hon skulle vara med. Om hästen känns bra så tycker jag du ska försöka, sa jag.
Så imorse låg det en stor chokladask i mitt stall med ett kort där det stod:" Det blev seger "
Så ställde man den hopphästen iordning..........till vissas förtret ..............
Så imorse låg det en stor chokladask i mitt stall med ett kort där det stod:" Det blev seger "
Så ställde man den hopphästen iordning..........till vissas förtret ..............