Med mycket morr och lite fniss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så skulle man lätt kunna sammanfatta gårdagens ridlektion, som var markarbete förövrigt
Inte lätt sitta på en bakskygg PSM-tanthäst när vissa av ens kamrater i gruppen har liiiiiite svårt med det där att hålla avstånd, därav morrandet från min sida (på både sagda kamrater och på PMS-tanthästen)

Det är inte lätt rida när hästen lägger in en tvärnit så fort någon kommer närmre än en hästlängd bakom. Jag började med att säga "snälla häst kan vi gå framåt" och gjorde så ett par gånger tills jag tvärtröttna på hennes kinkande och faktiskt blev lite arg "du ska gå framåt och du ska ta mina hjälper, punkt"
När det var dags avrunda lektionen gick hon huuuur trevligt som helst, 17 vilken trevlig tanthäst hon är när hon är avslappnad och bjuder framåt. Fick flera kommentarer om att hon sett jättetrevlig ut, så det var inte bara min känsla som tyckte det :D

Men för att gå tillbaka till markarbetet. Piloten var inte riktigt beredd på hur mycket tant kan satsa över en bom som ligger fem cm över marken, och att tant även gör hysterisk gigantiska byten över bommen de gånger hon byter (eller det kändes som hysteriskt gigantiska byten) Därför fegade jag ur lite och tog de två sista i trav, för att avsluta bra......vi kan väl säga det var anledningen i alla fall :angel:
Har lite ont i magen inför nästa veckas hoppning, men jag SKA hoppa även om det bara blir travhoppning

Hade tänkt sitta kvar och titta på Cassiopejas grupp, men så skulle jag gå och prata med hoppgruppens föräldrar och så blev jag ståendes pratandes med några i min grupp så jag missade deras lektion.
Nästa vecka ska jag kolla, det är nyttigt titta på när andra rider man lär sig massor
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var den första veckan efter ridolyckan i höstas som jag skulle få rida mina två lektioner samma kväll - så som jag brukade göra...
Svar
0
· Visningar
462
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
643
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Längd på spårlina

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp