Ops , Rose McGowan ser ut att göra det enligt buke förskräckligaste av det förskräckliga:
http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/i-didnt-know-meryl-streep-11719330
"
"Rose, who has become a leading feminist voice on Twitter after being named in a New York Times expose as one of the women who settled sexual harassment suits with Harvey Weinstein , said that the actresses 'silence' is part of the problem."
Rose, 44, specifically called out Meryl (Streep, mitt tillägg) who she said had "happily worked for The Pig Monster
She fumed on Twitter: "Actresses, like Meryl Streep, who happily worked for The Pig Monster, are wearing black Golden Globes in a silent protest. YOUR SILENCE is THE problem. You’ll accept a fake award breathlessly & affect no real change. I despise your hypocrisy."
Är det så att #metoo-rörelsen börjar känna att det skaver av lite hyckleri i de egna lägret?
Det är väl ingen som sagt att kvinnors tystnad inte är en del av problemet - MeToo bygger ju på just det, att det ska bli mer okej och accepterat för kvinnor att prata om och anmäla övergrepp, och framför allt att det ska tas på ALLVAR.
Ibland behövs stöd för det. Stöd som inte funnits och knappt finns... men kanske Kommer att finnas nu, framöver.
Vadå hyckleri?
Tillägg: och nu när jag dessutom läst hela artikeln förstår jag verkligen inte vad du orerar om.
Senast ändrad: