Maxlängd på hinder

T

tuttiboo

Var med sonen på tävling (lokal LC), och tyckte att det var VÄL långt mellan bak- och frambom på oxrarna. Banbyggaren hävdade att maxlängd på oxer i LC för c-ponny är 1.30m, kan detta verkligen stämma??? Maxhöjden är ju bara 80 cm....

//Tuttiboo

Sv: Maxlängd på hinder

Nej, det kan inte stämma. DEt står ju i TR.. har inte det här men någon annan kan kanske kolla? Jag tror det är typ 80 lr nått..?

Är det bara nått jag fått för mig eller:
Att hindret får vara lika brett som det är högt.

Inte konstigt att det såg stort ut, när oxern var 1.20m, och för b-ponny 1m.....Tur att vår ponny inte är känslig för vare sej höjd eller längd :smirk:
Tack för svar!
//Tuttiboo

Ja, de var jätteduktiga. Ponnyn är ju helt orutinerad på tävling, och min kille har ju bara ridit LC på b-ponny förut, så 1 nedslag är väl helt OK... Det var en del som vägrade ut sej..Får hoppas på vettigare banbyggare till nästa tävling... :smirk:

Men nu är det dressyrtävling som gäller, kravet för att mamma ska låta grabben gå fälttävlanskurs...

//Tuttiboo

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 013
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 238
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka