Maxålder på ryttaren på ponny?

L

lliissaa

Hej! Då jag ganska nyligen har blivit med häst (inte jag som äger honom, men tar hand om honom, rider honom, betalar för honom, så han är så gott som min så länge han lever) så vill jag höra med er vad maxåldern för ryttaren är på B-ponny? Jag är nämligen snart 14 men är ganska liten och lätt.. (150 cm lång, väger 40 kg) jag antar att jag är för gammal för att hopptävla med honom men hur är det med klubbtävlingar? Kan jag vara med på en klubbtävling även fast jag är för gammal?
Tack på förhand!
Mvh Lisa.

Sv: Maxålder på ryttaren på ponny?

Du kan rida i avd B det går bra, gäller även på "riktiga" tävlingar.

Hej! Då jag ganska nyligen har blivit med häst (inte jag som äger honom, men tar hand om honom, rider honom, betalar för honom, så han är så gott som min så länge han lever) så vill jag höra med er vad maxåldern för ryttaren är på B-ponny? Jag är nämligen snart 14 men är ganska liten och lätt.. (150 cm lång, väger 40 kg) jag antar att jag är för gammal för att hopptävla med honom men hur är det med klubbtävlingar? Kan jag vara med på en klubbtävling även fast jag är för gammal?
Tack på förhand!
Mvh Lisa.

Men på klubbtävling finns det väl inte avd. b? Dessutom så spelar det väl ingen roll hur gammal man är på en klubbtävling/pay n' jump.

okej :) va sönt att höra! Skulle vara så kul att starta honom ngn klass innan han blir helt pansionerad :P (han e en pigg 22 åring)

Fråga på klubben :)

De flesta klubbar brukar vara ganska öppna med det där med åldersgränser..

Det brukar sällan vara ett problem med ålder på klubbhoppning, omkring där jag bor är det nog nästan en självklarhet att man som "överårig" får rida ponny. Om det bara är clear round så tar man ju inte placeringar från något barn, så då borde det rimligtvis inte spela någon roll. :)

Okej :) tack för alla era svar, utan buke skulle ja varit ett frågetecken :D

Liknande trådar

Ridning Hej,vi köpte en jättefin welshponny valack 14 år för snart 1 år sedan,han är superfin,väldigt pigg,känslig i munnen och sitsen, han har...
Svar
9
· Visningar
1 833
Senast: sorbifolia
·
Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att...
2
Svar
23
· Visningar
3 175
Senast: Astrid1
·
Gnägg Hej! Jag är en tjej på 15 år och fyller 16 till hösten, och jag är 167 cm lång. Jag vill gärna komma ut & börja tävla i hoppning då det...
Svar
14
· Visningar
2 520
Senast: Nevermind
·
Ridning Hej! Tänkte starta en tråd för oss hopprädda (om det är fler än jag vill säga) där vi kan peppa varandra! Såklart får även ryttare som...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 554
Senast: Blimblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar