Matvägrar!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Chateau
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 3 020
C

Chateau

Våran 1 år gammla katt har plötsligt börjat matvägra han varken dricker eller äter. Han har alltid varit matglad och ätit mycket. Han är avmaskad. Nu har han matvägrat i ca 1,5 dygn. Har sprutat i han lite vatten men han vill ej ha. Det började i måndags när han kom hem på förmiddagen, han hade varit ute hela söndagen+ natten kan det ha hänt något då?? När han kom hem så var han helt slut vinglade lite och gick och la sig. Nu vinglar han inte men ligger helst still och ser almänt dålig ut. Har försökt få tag på vetrinären men han har inte telefon tid förenn ikväll.

Har någon någon aning om vad vi ska göra medans dess, ska vi låta honnom bara ligga å vila eller????

Sv: Matvägrar!

Din katt verkar inte må bra!!!.

Har du känt och klämt och känt på han?

Kan katten ha blivit påkörd?, och ev fått sina inre organ förstörda?

Har du tagit tempen på katten?

Annars skulle nog jag åka in med den på en ggr till veterinären, för du känner ju din katt, och är orolig för att den inte är som den skall.

Det finns säkert fler veterinärer i Borlänge, annars har du en liten större klinik närmare Falun.

Det låter INTE bra, åk till veterinären, drar du ut på det kanske det blir värre?

Nyp ihop skinnet i nacken och släpp. Åker det tillbaka sakta början han bli uttorkad och behöver definitivt veterinärvård. Om han inte heller dricker så tycker jag iofs att du ska åka in vilket fall.

Nu har han börjat äta lite smått drickit lita har han oxå gjort. Så de va nog ingen större fara men vi ska iallafall ta han till vetrineren. Vår andra katt har fått en sån här kattböld så vi ska dit iaf så då får han följa tänkte om han kan ha ätit någon råtta med råttgift i eller liknande men han är då mycket piggare nu än i början på dagen.. :D

min katt kunde varken äta eller dricka, vi åkte til veterinären, de plockade upp en snodd från en bikini som hon hade svalt, och som låg i magsäcken och stack upp i svalget (den var ca två dm lång, hur bär de sej åt? :confused: ) :eek:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 833
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 418
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 839
Katthälsa Min älskade älskade katt började plötsligt kräkas och få minskad aptit för två veckor sen. Efter jagande av veterinärer lyckades vi få...
Svar
12
· Visningar
2 133
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar