Mattjuv - kommer bli en lååång natt för Husse

Sv: Mattjuv - kommer bli en lååång natt för Husse

Tur att allt gick bra!

Hade för många år sen en hund som rensade en soppåse på det mesta innehållet, kaffesump, äggskal, matrester, matförpackningar, ja påsen var nästan tom efter hans framfart.

Och så hur huset såg ut efter en soppåseslakt...:eek:

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, men ut på tomten åkte han medan jag fick städa, och eftersom inte tomten var inhägnad så fick jag binda fast honom, i min ilska i det vanliga kopplet, nedanför köksfönstret...

När jag kommer ut och ska ta in honom, så har han på den korta tid han satt där grävit upp hela rosrabatten, buskar och rötter, jord, det låg överallt, han har säkert stått och skakat runt skiten, ungefär som "nu jävlar ska du få":devil:

Jag tror inte jag fick sova på flera nätter, han skulle ut och skita mest hela tiden, och fisarna.... ja dom luktade som ett gammalt dydike....

Sv: Mattjuv - kommer bli en lååång natt för Husse

Kör en liten uppdatering igen:

Större delen av dagen igår var den grå odågan öm i magen men pigg och glad i övrigt. Det var lite bättre på kvällen och vi körde lite lätt vattenträning. Han har varit bra i magen till så vida att högarna har sett ut som de brukar men gaserna från hans mage - puh! Snacka om biologiskt stridsmedel! :eek:

Han tuggade gräs så fort han kom åt igår under kvällen och i morse vaknade vi till de karakteristiska ljuden av hulkande hund. Brådstört ur sängen och ut med hunden, dock beslöt han att hålla det nere.

I mattes ögon är allt frid och fröjd igen. Husse är av mer långsint sort och har infört grå-embargo i sängen och talar om för schäfern hur otroligt mycket bättre den är, eftersom den inte stjäl mat :angel: Välkomna till min värld... :devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka