Mattips till 10mån

Troll

Trådstartare
Min lilla cockerblandning är då bra kräsen med mat
Min förra golden åt ju allt så nu står jag rådvill.

Ville inte äta royal canin valpfoder, vill inte äta Magnussons valp/junior mm
i desperation har jag blandat i ren köttfärs. Ratas.

Det enda han vill ha/älskar är frolic som han har fått som godis vid ngt tillfälle
Han kan ju inte leva på det så undrar nu om ni har nåt tips om ngt gott, lite mjukare typ av torrfoder.

Jag har blött upp så mkt torrfoder som jag fått slänga så det känns så tråkigt
 
Unghundar har ofta liten aptit låt maten stå en period och se om han äter på natten eller när han blir hungrig 😋

Jag hade en hund som typ levde på luft i den åldern men hon fick i sig det hon behövde och började äta lite bättre när hon blev vuxen.
 
Min lilla cockerblandning är då bra kräsen med mat
Min förra golden åt ju allt så nu står jag rådvill.

Ville inte äta royal canin valpfoder, vill inte äta Magnussons valp/junior mm
i desperation har jag blandat i ren köttfärs. Ratas.

Det enda han vill ha/älskar är frolic som han har fått som godis vid ngt tillfälle
Han kan ju inte leva på det så undrar nu om ni har nåt tips om ngt gott, lite mjukare typ av torrfoder.

Jag har blött upp så mkt torrfoder som jag fått slänga så det känns så tråkigt
Min vovve var sådan, prövade Mush och gick aldrig tillbaka till torrfoder igen.
 
Min vovve var sådan, prövade Mush och gick aldrig tillbaka till torrfoder igen.
Säger samma.
Min kräsne ratade det mesta, torrfoder gick en perod men det gick inte heller efter ett tag.
Mush tiggde han.
(Nu funkar Magnussons nöt. Glad för det och för att slippa trassla med tinande av maten).

10 månader är närmast vuxen och bör kunna äta vuxenmat?
 
Min 10-månaders vägrar sin mush och har tröttnat på sitt RC valpfoder. Hade kvar lite billigt Purina från gamla hunden (fick testa runt massa med henne sista tiden för hon ledsnade på det mesta). Nu får han fri tillgång på Purina Active med några droppar olja på och han äter ganska bra. Är åtminstone redan mycket finare i pälsen men behöver runda på sig lite över rumpan.
 
Min valp tycker att Mush är så äckligt att hon backar i full fart från skålen. VoM kan hon tänka sig att äta om hon får den frusen. Hennes bästa färskfoder är Nordic.
I övrigt alternerar hon mellan Royal och Purina beroende på vart måltiden intas.
 
Min åt typ ingenting som valp/unghund. Nu är hon några månader från 2 år. Jag har inte velat gå över på råfoder i och med att hanteringen bär hon är med på stan/kontoret/hos hundvakt. Men vi hittade ett foder hon äter i Essentiell nautical living vilket hon än så länge gillat (några månader).
 
Min lilla cockerblandning är då bra kräsen med mat
Min förra golden åt ju allt så nu står jag rådvill.

Ville inte äta royal canin valpfoder, vill inte äta Magnussons valp/junior mm
i desperation har jag blandat i ren köttfärs. Ratas.

Det enda han vill ha/älskar är frolic som han har fått som godis vid ngt tillfälle
Han kan ju inte leva på det så undrar nu om ni har nåt tips om ngt gott, lite mjukare typ av torrfoder.

Jag har blött upp så mkt torrfoder som jag fått slänga så det känns så tråkigt
Zooplus har flera semi-moist foder. Kolla på exempelvis märkena Bosch, Woolf of Wilderness och MAC’s som alla har sådana varianter i sitt produktsortiment.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 228
Senast: Lillebjörn
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 287
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice...
2
Svar
24
· Visningar
4 789
Senast: Monifa
·
Hundhälsa Nu är jag riktigt jävla arg... ursäkta franskan. Förvarar hundens foder i köket så han inte ska komma åt det. Nu har mitt ex som jag...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp