Mått på picadero.

Sammet

Trådstartare
Någon som har mått på hur stor en picadero skall vara? (en fyrkantig corall).

Tacksam för all hjälp om picaderos som jag kan få. Har ni tips på bra hemsida med information om detta tar jag gladeligt emot adress.

Sv: Mått på picadero.

Hej,
Citerar ur Hempflings bok Dansa med hästar som beskriver arbete i picadero på ett suveränt sätt. Köp den !

"Innermåtten är exakt 10,75 x 10,75 meter vilket gör att hästarna rör sig på ett kvadratiskt spår med 10 meters sida. Intressant nog är detta mått idealiskt för alla hästraser från ponny till stora varmblod. Vilket material man använder som avgränsning spelar i princip ingen roll, det viktiga är att man håller måtten så exakt som möjligt."

Lycka till !

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Josefineeee
·
Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: Emma-pemma
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama