Mätstickor till hoppbanan

cewe

Trådstartare
Var 17 köper man det enklast och gärna billigast?
Tycker jag sökt överallt jag kan tänka mig :confused:
(Ibland är inte google din vän )

När man tröttnat på tumstocken (som alla banbyggare har i bakfickan) så tar man valfri regel eller kvastskaft och en spritpenna och ritar ut streck med 10 cm intervaller.
Jag har 50, 100 och 150cm utskriven på min och resten har bara fått ett streck.
Varför ska det vara krångligare och dyrare än nödvändigt?!

Ta en bra pinne och rita.
De brukar inte använda något mer fancy ens på de tävlingar jag åker på. Ingen som mäter med vattenpass direkt ;)

Har sett mätstickor i aluminium i Hööks-affärerna så har du nära till en sån kan de säkert beställa hem åt dig, men tror inte de kan beställas online. Kommer ej ihåg exakt vad de gick loss på, gratis var de inte men låg under 500.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: Tuvstarr
·
Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
608
Senast: corzette
·
Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: tanten
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
945
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar