Matrast Skövde-Jönköping

nyttnick

Trådstartare
Vi ska åka till Växjö och det är jag plus två barn. Vi behöver äta och tidsmässigt passar det runt Skövde-Jönköping.

Finns det något bra rastställe? Maten bör smaka bra (inte som Rattugglan Mariestad :yuck:) och Max/Burger king etc. funkar inte. Däremot pizza och/eller Sibylla/korvmoj med köttbullar och mos.

Gärna lättillgänglig från resvägen.

Tack på förhand!

Vi ska åka till Växjö och det är jag plus två barn. Vi behöver äta och tidsmässigt passar det runt Skövde-Jönköping.

Finns det något bra rastställe? Maten bör smaka bra (inte som Rattugglan Mariestad :yuck:) och Max/Burger king etc. funkar inte. Däremot pizza och/eller Sibylla/korvmoj med köttbullar och mos.

Tack på förhand!

Skulle Rasta funka finns det i Ödeshög bla. Där brukar både barn och vuxna kunna hitta något och de ligger ju lätt till bredvid motorvägen.

Tack på förhand!
Beror på vilken väg du kör mellan Skövde -Jönköping

Ödeshög ligger ju på andra sidan Vättern.

Det är en svår sträcka för ätning. Jag kör ju där ganska ofta... Rondellen i Mullsjö finns som sagt men jag äter helst i Skövde faktiskt. Finns en riktigt bra thai ganska nära en av alla tusen rondellerna t ex :)

Det finns en rätt ok golfrestaurang mellan Falköping och Jönköping, efter Mullsjö tror jag. Det är någon km av vägen.

Ödeshög ligger ju på andra sidan Vättern.

Det är en svår sträcka för ätning. Jag kör ju där ganska ofta... Rondellen i Mullsjö finns som sagt men jag äter helst i Skövde faktiskt. Finns en riktigt bra thai ganska nära en av alla tusen rondellerna t ex :)
Jag kör ju rätt ofta också, men utan barn. Och då räcker det med en drickyoghurt så kan jag åka vidare.

Har inte provat annat än godiset i Mullsjö faktiskt.

Jag är så enkelspårig att jag bara trodde att det fanns en väg om man ska vidare mot Växjö :o

Jag kör västra sidan om Vättern, förbi Mullsjö.
Jag som bor i Töreboda,kör Tibro (sibylla) Hjo (matställe i rondellen) o sen Vättern rasta (vet inte om den heter så.)

Tack på förhand!
12ans pizzeria i Jönköping :d
Pluggade i Jönköping och måste alltid äta där när vi kör förbi. Oerhört god kebab :love:
Och världens gulligaste personal

Jag hade satsat på någon golfrestaurang. De har i 90 fall av 100 bra till mycket bra mat. Oftast Dagens till bra pris och snabb service.
Det är sällan jag blir besviken av "golfarna". Något konkret tips på aktuell sträcka har jag dock tyvärr inte.

Nu ligger det åt fel håll men Osterian i Falköping är ju annars fantastiskt!

Tack för tipsen! Vi ska ju tillbaka samma väg, så alla tips är välkomna. Hittar rätt brai Jönköping C, så det är också ett alternativ

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka