Tips Nr 1 bytta ALDRIG foder för att hunden slutat äta de för då lär den sig att okej mamma ger mig anna mat om jag inte äter de här.
Jag skulle enbart bytta om de finns medicinska skäll till de.
Jag har gjort så här när mina herrar har krånglat med maten.
Tagit bort maten helt ett dygn.
Sedan har jag lagt ned *om man har torr foder* 3 kulor äter han upp de så får han 3 kulor till äter han inte upp de väntar jag till nästa dag då får han 4 kulor äter han inte upp de så får han nästa dag 3 kulor.
I med deta så förstår han med tiden att de som serveras ska ätas ,jag tror sällan att de hanlar om att dom inte gillar maten utan dom vet helt enkelt att dom från nått annat.
Min pojkar brukar krångla när de är tikar som löper elelr när dom rent av känner för de,dena metod fungerar på mina hundar och jag vet att många hund dagis sysslar med de.
De kan låta hårt.
Att obs innan man gör deta så bör man se igenom hunden om de finns någon annan orska till att den inte äter de kan ha med tänder ,sämre aptit pg av sjukdom eller liknande.
Så länge de inte finns något sådant eller att hunden rent av är väldigt undernärd så tycker jag inte att de finns någon orska till att bytta foder.
Man gör varken sig själv eller hunden någon nytta.