T

texi

Vart vänder man sig med ett varmblod om man vill ha ett mätintyg för d-ponny. Något man behöver tänka på? Kostnader m.m. ?
/texi

Sv: Mätintyg

Man ringer till en mätman, som mäter hästen och sedan får man se hur stor den är. Ridskolor brukar ta ut mätmänn i början på året för att få mätintyg på sina hästar. Om du har en ridskola eller ett annat större stall i närheten kanske du kan höra med odm?

Sv: Mätintyg

till samma mätman som för "vanliga" ponnysar. min travare är inmätt d-ponny och jag ringde länets mätman som kom till vårat stall och mätte honom.
man måste även ha en veterinär med, och det är det som gör det hela dyrt.
min mätman tog 100 kr (billigare för han var sen) och veterinären tog 1075 kr (iof inkl en vaccinspruta)...

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 358
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Är jag för stor för d-ponny?? Är ca 172 och väger ca 68 kg.
Svar
13
· Visningar
1 280
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix