vinkelina
Trådstartare
skulle behöva hjälp och tips på matigt mellanmål mellan lunch och middag så man skulle orka till stallet direkt efter jobbet
min matdag ser ut som följande:
frukost kl 6: 2 skivor knäckebröd och 2 ägg
Mellanmål kl 9 ca: en banan
Lunch 11:30 ca. Kan gå hem och äta så brukar bli nått snabbt, ex pasta (50g okokt) plus tonfisk//kyckling eller dyligt.
Mellanmål kl 15: ett äpple
Middag kl 16: vad jag hittar i kylen, varm mat i alla fall
Kvällsmål: yogurt och ev en knäckebrödsbit eller två
Den jag önskar är att hitta nått matigar mellanmål kl 15 så att jag kan åka direkt till stallet efter jobbet, slutar oftast 14:30. Ett som skulle göra att man klarar av att rida, åka hem och fixa en middag till 18 ( så att man skulle kunna hoppa över kvällsmålet)
Smoothies går bort, blir aldrig mätt på dem, bara illamående. Gillar ej heller flytande yogurt
min matdag ser ut som följande:
frukost kl 6: 2 skivor knäckebröd och 2 ägg
Mellanmål kl 9 ca: en banan
Lunch 11:30 ca. Kan gå hem och äta så brukar bli nått snabbt, ex pasta (50g okokt) plus tonfisk//kyckling eller dyligt.
Mellanmål kl 15: ett äpple
Middag kl 16: vad jag hittar i kylen, varm mat i alla fall
Kvällsmål: yogurt och ev en knäckebrödsbit eller två
Den jag önskar är att hitta nått matigar mellanmål kl 15 så att jag kan åka direkt till stallet efter jobbet, slutar oftast 14:30. Ett som skulle göra att man klarar av att rida, åka hem och fixa en middag till 18 ( så att man skulle kunna hoppa över kvällsmålet)
Smoothies går bort, blir aldrig mätt på dem, bara illamående. Gillar ej heller flytande yogurt