Sv: Matiga mellanmål för ryttare
Gosh, sådan koll har jag inte på min mat. Så länge det smakar bra och magen inte går bärsärkagång så är jag nöjd (:
Något annat du kan testa om du är en grötmänniska är havregrynsgröt med 1 msk psylliumfrön, en näve hackade valnötter (japp, jag gillar dem) och kanel. Vill man lyxa till det ytterligare så antingen river man eller skivar ner ett äpple. Hur gott som helst och är lite mer mättande än vanlig gröt.
Annat jag kommer på som jag har som mellis och varvar med är:
- Knäckebröd med smör och naturell Keso.
- 1-2 Kokta ägg.
- "Kaffedrink" med proteinpulver och sojamjölk.
- Olika typer av smoothies beroende på säsong, slänger i en portion proteinpulver när jag gör på yoghurt.
- Kesella naturell, vaniljpulver och äppelklyftor. Eventuellt kanel också.
- Köpta proteinbars av StarBar med mintchokladssmak när det finns ekonomi för det och de dagar jag har bråttom/försovit mig och inte hunnit fixa annat.
- Någon näve nötter med 70% mörk choklad
- Gegg gjort på kokosmjök, hallon/blåbär/jordgubb och proteinpulver.
Gosh, sådan koll har jag inte på min mat. Så länge det smakar bra och magen inte går bärsärkagång så är jag nöjd (:
Något annat du kan testa om du är en grötmänniska är havregrynsgröt med 1 msk psylliumfrön, en näve hackade valnötter (japp, jag gillar dem) och kanel. Vill man lyxa till det ytterligare så antingen river man eller skivar ner ett äpple. Hur gott som helst och är lite mer mättande än vanlig gröt.
Annat jag kommer på som jag har som mellis och varvar med är:
- Knäckebröd med smör och naturell Keso.
- 1-2 Kokta ägg.
- "Kaffedrink" med proteinpulver och sojamjölk.
- Olika typer av smoothies beroende på säsong, slänger i en portion proteinpulver när jag gör på yoghurt.
- Kesella naturell, vaniljpulver och äppelklyftor. Eventuellt kanel också.
- Köpta proteinbars av StarBar med mintchokladssmak när det finns ekonomi för det och de dagar jag har bråttom/försovit mig och inte hunnit fixa annat.
- Någon näve nötter med 70% mörk choklad
- Gegg gjort på kokosmjök, hallon/blåbär/jordgubb och proteinpulver.