Material och inspiration till att göra eget träns

M

Mosaic

Har lite frågor till er som gjort egna träns mm

Vart köper ni lädret , spännen mm?
Vilken typ av läder har ni använt?
Har ni gjort enkla släta eller använt dekorationer mm?

Hade tänkt göra med raka remmar och screw... (vad det nu heter) och någon dekor på pannaband och nosgrimman. Funderade även att göra fler pannband och nosbiten så man kan byta ibland. Har reumatism så klarar inte av att sy så då blev valet att använda screw... istället

Lägg gärna in bilder för lite inspiration :bow:
 
Sv: Material och inspiration till att göra eget träns

hej.
De finns massor av spännen på plprodukter.se
säljer även läder i färdigskurna bredder.
Hör av dig om det är intressant.
Mvh
Peter
 
Sv: Material och inspiration till att göra eget träns

*kl*

Funderar också på att laga eget, men jag vet inte var sjutton jag ska få tag på sk 'Conway'-spännen i stål... Anyone? Är även ute efter havannabrunt/mörk rödbrunt färdigskuret läder, 1,2 cm brett.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag hade tänkt försöka mig på att göra ett eget träns. Dels för jag tycker att det skulle vara kul att göra och att jag vill ha ett...
Svar
1
· Visningar
592
Senast: Ace
·
Utrustning Jag är sugen på att sy ett eget träns. Har tänkt använda mig av läder remmar, men jag klurar på en sak hur ska jag kunna göra hål i...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: diny
·
Utrustning Hur lär man sig sy träns egentligen? Hur vet man hur sömmarna ska göras och lädret skäras till och spännen fästas? Jag har tänkt att...
Svar
3
· Visningar
2 171
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Tänkte ge mig på att försöka få ihop ett eget träns, men var hittar man bra läder till en början? Nån som har tips på hur man gör det så...
Svar
6
· Visningar
5 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp