Matchande spännen på tyglar & träns, hur?

pinky

Trådstartare
Om man har ett träns med lite snyggare spännen än de "vanliga", men har inåtvända hakar vid bettet, vad ska man då ha för spännen på tyglarna?

Tygelhakar på dem också, eller lika spännen som på övriga tränset?

Viktig fråga, detta... :angel:;)

Sv: Matchande spännen på tyglar & träns, hur?

Trådkapning..

Var lyckas man hitta lädertyglar i ponny/cob-storlek med inåtvända spännen att köpa separat?

Har nämligen just det problemet.. Inåtvända spännen på tränset, men inte på tyglarna :eek:

Jag har ett par Anky.

Men typ Döbert och OS borde väl också ha?

Antagligen, men jag var nog inne på om det finns något mer budget så att säga.. Tränset köpte jag för nästan inga pengar alls, så det känns lite overkill att köpa snordyra tyglar.

Tänkte att om det finns budgetträns med tygelhakar, så borde det väl finnas budget-tyglar också?

Treadstone tror jag har sånna tyglar, de har ialf med innåtvända spännen! Underbart mjuka är de med gummiklädd insida :d

Jacson har sådana tyglar, dock i sin lite dyrare "Santa Cruz"-serie /ca 700:-). Jag har ett Hansboträns där tyglar med hakfäste medföljde, borde finnas lösa att köpa där också. Dessvärre är Hansbosports sajt nere just nu, så jag kan inte kolla direkt. Mitt träns kostade 595:- inkl tyglar, så där borde du få napp på lite billigare inköpspris.

Lånar min egen knapp...

Tack för alla svar, det verkar ju solklart! ;)

Då har jag mängder av tyglar som passar, alltså. Billigt blev det! :angel:

spelar ingen roll. det är en smaksak. tycker att de inåtvända spännena håller sämre... så därför skulle jag ah vanliga spännen.

tycker du? jag har aldrig märkt någon skillnad.. :confused: :)

självklart att det ska vara inåtvända spännen!! :) :)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lite nyfiken på om ni föredrar sidostycken (och tyglar) med klassiska spännen eller med hakar? Är det någon skillnad annat än...
2
Svar
24
· Visningar
1 826
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
965
Senast: ufot
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 936
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar