Visa bifogad fil 78071
Vågar jag sätta en sådan här på fågelmatastationen? Eller skrämmer jag bort småfåglarna då? Tänker att det vore gulligt med lite belysning!
Min mamma satte upp en liten fågel på deras altan. Den blev ihjälpickad av en blåmes
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 78071
Vågar jag sätta en sådan här på fågelmatastationen? Eller skrämmer jag bort småfåglarna då? Tänker att det vore gulligt med lite belysning!
Ja det brukar bli så, men t.ex gulsparvar äter bara havre från marken. Så har du tur så kommer det gulsparvar till dig nuRåkade köpa vildfågel blandning med havre.
Av den slänger fåglarna ut havren och äter upp de andra fröerna
ok, har inte sett några ännuJa det brukar bli så, men t.ex gulsparvar äter bara havre från marken. Så har du tur så kommer det gulsparvar till dig nu
Jag har provat ge havre och ingen av mina fåglar vill ha det. Ger solrosfrön med skal och städar.Vad ska jag köpa, blandning eller rena solrosfrön? Har haft blandning hittills och det har växt upp en mindre havreåker under matarna..
Kanske bättre att satsa på rena solrosfrön? Fast det blir antingen skräpigt (av skalen) eller väldigt dyrt (färdigskalade).
Jag köper i princip aldrig färdigblandat, just för att det är "fel" blandning för de fåglar som äter hos mig, vilket gör att det mesta sprätts ur och blir inte uppätet.Vad ska jag köpa, blandning eller rena solrosfrön? Har haft blandning hittills och det har växt upp en mindre havreåker under matarna..
Kanske bättre att satsa på rena solrosfrön? Fast det blir antingen skräpigt (av skalen) eller väldigt dyrt (färdigskalade).
har 3 matare för frön. + en "ring" man har talgbollar iJag har köpt en fågelmatare för nötter, men personen jag pratade med försäkrade mig att den även kommer fungera för frön. Så nu har jag beställt frön också men börjar tvivla. aaugh!
Typisk säljareJag har köpt en fågelmatare för nötter, men personen jag pratade med försäkrade mig att den även kommer fungera för frön. Så nu har jag beställt frön också men börjar tvivla. aaugh!
Menar du det bruna skalet? Det tas inte bort utan det är det hårda skalet runt nötterna som avses.Har hängt upp mataren med skalade jordnötter men är lite missnöjd eftersom det ändå sitter en del skal kvar. Hur som, hitintills har inga fåglar upptäckt det, så får vänta tålmodigt för att se om det blir någon fågeltv.