Hmmm, jag trodde att GG körde samma priser överalltSka in i morgon så jag ska kolla vad de tar för fröna då, sist så var de dyra på solrosfrön så det pris som någon annan betalat måste varit lokalt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmmm, jag trodde att GG körde samma priser överalltSka in i morgon så jag ska kolla vad de tar för fröna då, sist så var de dyra på solrosfrön så det pris som någon annan betalat måste varit lokalt.
Ja, jag trodde detsamma men köpte mina fröer på CG som vanligt istället. De har visserligen höjt från 186 kr/20 kg men är fortfarande väldigt mycket billigare generellt sett än GG.Hmmm, jag trodde att GG körde samma priser överalltMen dom kanske om är ett franchise-företag numera som så många andra välkända
![]()
Här i Uppsala är det 149 kr/20 kg på GGSka in i morgon så jag ska kolla vad de tar för fröna då, sist så var de dyra på solrosfrön så det pris som någon annan betalat måste varit lokalt.
Ok, fast när jag var i Uppsala sist när du tipsade om priset så var det mycket över 200 när jag var inne på GG, det blev CG istället.Här i Uppsala är det 149 kr/20 kg på GG
Ja det är det, GG är bara bra när dom sänker... dom är hutlöst dyra annarsJa, jag trodde detsamma men köpte mina fröer på CG som vanligt istället. De har visserligen höjt från 186 kr/20 kg men är fortfarande väldigt mycket billigare generellt sett än GG.
Fick reklam blad idag från GG. Så nu kostar de 149 kr 20 kgOk, fast när jag var i Uppsala sist när du tipsade om priset så var det mycket över 200 när jag var inne på GG, det blev CG istället.![]()
Synd att jag redan har köpt 2 säckarFick reklam blad idag från GG. Så nu kostar de 149 kr 20 kg
Jag har köpt två till, har en nyöppnad i tunnan och en i hallen + två i bilen. Det går åt.Synd att jag redan har köpt 2 säckar
Jag ger varje dag i en liten skål. Är det kallt ute får man byta ganska ofta. Här dricker dom massor.Ger ni fåglarna vatten och i så fall hur? Byter ni varje dag?
Vad är det för skillnad på de svarta och de strimmiga?Ja det är det, GG är bara bra när dom sänker... dom är hutlöst dyra annars
Jag ska dessutom tillägga att det här är svarta frön, dom sänker aldrig på strimmiga
Strimmiga köper jag hos en lokal trädgårdshandel som säljer dom för 198 kr för 20 kg som normalpris![]()
Priset?Vad är det för skillnad på de svarta och de strimmiga?
Inte bara domherrar utan även grönfinkar.Brukar ni hålla rent under fågelmatarna? Läste det här idag http://www.expressen.se/ledare/tommy-hammarstrom/fagelmatning-ar-ett-hot-mot-domherren/
Vet inte skillnaden, men tydligen är dom svarta bättre, innehåller mer fett om jag har fattat rätt.Vad är det för skillnad på de svarta och de strimmiga?
Jag är noga med att varje vecka tvätta ut automaterna med kokande vatten.Brukar ni hålla rent under fågelmatarna? Läste det här idag http://www.expressen.se/ledare/tommy-hammarstrom/fagelmatning-ar-ett-hot-mot-domherren/
Jag vill OCKSÅ ha stjärtmesar!Nu är vi flyttade och jag kan sköta fågelmatningen ordentligt.Min far hade fyllt på i fredags men nästan allt var slut idag så det har verkligen börjat bli trafik till trädgården! Möttes av massor med fågeltjatter när jag kom dit idag.
Efter en stund hade jag turen att vara utomhus precis när det kom en flock på minst tio stjärtmesar till matningen!Det är min favorit bland tättingarna. Så sjukt söta! Där utöver hade vi idag blåmes, talgoxe, talltita, svartmes och fru större hackspett. Måste också berätta att igår när vi skulle hämta hästen och passerade ett gäng åkrar vid Tidaholm så flög det upp en havsörn precis vid vägen just som vi skulle åka förbi. Otroligt mäktigt!
Jag vill OCKSÅ ha stjärtmesar!![]()