Mata eler inte mata?

Sv: Mata eler inte mata?

Jag förstår att du blir förbannad, men ägaren kanske gillar att han parar sig med gårdens katthonor, om andra tycker han är vacker och kelig så kanske dom välkomnar honom för "naturlig avel"?! Jag kände en gammal värmländsk gubbe som hade en söt, röd katthane. Hemma ibland och borta ibland... Han påstod att granngårdarna kände igen Sigge och att han var välkommen just för att han var så fin och trevlig! Men den kissen var ungefär medelstor och satte kanske inte skräck i alla andra.
 
Sv: Mata eler inte mata?

Han är iaf inte välkommen att para sig här för alla katter är kastrerade och gårdens ägare är ansvarsfull, men det är klart, bryr man sig så lite om sin katt om den försvinner eller ej så vad spelar det för roll? Okastrerade hannar har betydligt kortare medellivslängd då de vandrar mer, hamnar i fler slagsmål och ställer allmänt till med oreda. Han hör inte hit, han spöar gårdens katter och om han kommer från det håll jag tror är risken stor att han slutar som trafikoffer då vägen han måste passera är starkt trafikerad. Synd på en stilig katt.

Skaffar man katt ska man banne mig se efter den också, att låta sina katter löpa fritt och para sig hur som helst skapar bara onödigt lidande och i mina ögon är man varken djur- eller kattvän om man låter det ske, bara idiot. :mad:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra...
43 44 45
Svar
881
· Visningar
80 110
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 454
Senast: MJLee
·
S
Övr. Katt Igår (fredag) var jag och skulle lämna min dotter på dagis på dagen innan jag skulle jobba kl var då ca 14,00... såg ett par ungar ute...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: tindra
·
Övr. Katt Hittade en katt på tomten utanför huset när jag kom hem ikväll. Den verkade jättekelen så jag klappade den litegrann och märkte hur...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: Koriander
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp