mat till ettåringar

Sv: mat till ettåringar

Ja, det finns iaf inget våtfoder som innehåller mindre animalier än Specifics torrfoder. Och den bittra sanningen är att majoriteten av alla billiga våtfoder som finns innehåller mer animaliska produkter än torrfoder i allmänhet.

Att ge friska katter struvistensförebyggande foder och istället riskera kalxiumoxalatbildning är inte att rekommendera (jag vet tyvärr att det finns veterinärer som gör så) eftersom kalciumoxalatstenar inte på något sätt kan lösas upp, de måste opereras ut.

Ok, tack för informationen, det är kul att lära sig nåt nytt :)

Men skulle du alltså hellre ge wiskas blötmat än ett kvalitativt torrfoder? Det är ju inte bara kött dom behöver, utan många andra ämnen så som vitaminer, mineraler etc...

Ok, tack för informationen, det är kul att lära sig nåt nytt :)

Men skulle du alltså hellre ge wiskas blötmat än ett kvalitativt torrfoder? Det är ju inte bara kött dom behöver, utan många andra ämnen så som vitaminer, mineraler etc...

Alla näringsämnen katten behöver finns i animaliska produkter. Våtfoder är sedan lika mycket helfoder som torrfodren. De näringsämnen som inte finns i råvarorna tillsätts i efterhand.

Ja, det finns iaf inget våtfoder som innehåller mindre animalier än Specifics torrfoder. Och den bittra sanningen är att majoriteten av alla billiga våtfoder som finns innehåller mer animaliska produkter än torrfoder i allmänhet.

Ja, och ytterligare en bitter sanning är att den dyra "veterinärburkmaten" i regel inte är bättre än de billigare sorterna. Hills svindyra burkmat för friska katter har ju ironiskt nog högre del vegetabiliska ingredienser än många andra sorters burkmat, inklusive de billigare märkena.

Och deras M/D våtfoder som trots att det hårdlanseras som kolhydratfattigt alternativ för katter med diabetes och "metabolisk diet" för tjockisar som behöver gå ner i vikt ändå har rätt hög halt kolhydrater och innehåller rismjöl, soja och majsmjöl. Det behövs ju inte av produktionstekniska skäl i burkmat, så man kan ju undra varför de stoppat i sådant. Inte kan det väl vara av ekonomiska skäl man drygar ut med billigare vegetabiliska proteiner?:angel:

Det behövs ju inte av produktionstekniska skäl i burkmat, så man kan ju undra varför de stoppat i sådant. Inte kan det väl vara av ekonomiska skäl man drygar ut med billigare vegetabiliska proteiner?:angel:

Oh nej, så skulle de aldrig göra. :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·
Katthälsa Har ni varit med om det innan? Jag har haft katter i hela mitt liv, men aldrig stött på en som denna.. Att dom inte fungerar på vissa...
Svar
1
· Visningar
2 950
Senast: Pudlan
·
Katthälsa Min lilla kisse på 8 månader är väääldigt kräsen i maten och jag vet inte vad jag ska ge henne :( Just nu får hon torrfoder, som jag...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: sillysinta
·
Övr. Katt Nu har hon bott här i en månad och visar inga tecken på att bättra sitt beteende, så nu ber jag er om råd. Jag har en 16-17 veckor...
Svar
17
· Visningar
7 010
Senast: Zarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25